tisdag, februari 21, 2012

Yrsel o gnäll

Åhå vilken dag, inte en av mina bättre precis... Skulle städa i förmiddags så skippade vår annars rutinmässiga promenad. Men tror ni Mollie sover gott i vagnen som hon brukar?! Nä såklart inte... Så fick ta hand om henne. Fick 15 min då jag o Alex passade på o baka kladdkaksmuffins då Mollie satt i babysittern. Sen hämta vi Jamie, hem snabbt o bytte vagnen mot babyskydd o så ner för o möta Anne som hämta oss med bilen. Inte heller hos Anne sov lilla Mollie, fast Anne uppskattade o bära runt på henne :) grabbarna gillade o leka med leksakerna och alla gillade våra bakverk! Trevliga timmar var det o tiden sprang såklart iväg. Väl hemma igen sov Mollie kanske 20-30 min så vi hann påbörja pyssel. Grabbarna älskar det men det är svårt nu med Mollie. Dem fick pyssla själva när hon vakna men tröttnade fort... Själv fick jag världens yrselanfall och orkade knappt med mig själv än mindre en gnällig bebis. Tack o lov var grabbarna på gott humör o lekte bra själva. Sjukt yr efter misslyckat försök o natta Mollie i vagnen så gav jag upp o la mig i soffan o amma där vi båda slumra till i kanske 30-40min tills Pelle kom hem med mat. Efter det har Mollie inte sovit mycket, jag var nyss ute på min dagliga promenad med henne men hon skrek både i början o slutet av den. Så trött på hennes skrik nu... Men jag höll iaf bra tempo på promenaden ;) den tog bara 40min ist för en timma som den brukar. Fast lättare o ta långa steg utan ståbräda. Fick mig iaf motion o nu ligger Mollie vid tutten, igen... Trodde bebisar sov större delen av dagen, men inte min...


Inga kommentarer: