torsdag, februari 23, 2012

nattning

Har stoppat alla 3 ungarna i säng, okej Alex gick o la sig för över en timma sen så han sover redan, men jag har lagt Jamie och Mollie. Vi får se om Mollie somnar, men hon är nytankad, nybadad och borde vara trött. Än så länge ligger hon nöjd där inne iaf men verkar inte ha en tanke på o somna... Men hon börjar bli stor nog för att man ska kunna prova det här iaf :)

Jamies extralärare hade inte mycket nytt o säga, precis som den ordinarie läraren så tyckte hon att Jamie är en smart kille, som kan mycket och förstår mycket men som håller det inom sig. Blyg som sin mor... Båda fröknarna vill att Jamie ska börja prata mer men annars är dem nöjda. Jamie är aldrig till besvär utan är en väluppfostrad liten kille som gör det han ska :) Så jag är fortfarande stolt!
Jag och Jamie pratade om detta på vägen hem och att han måste försöka prata mer och att det inte gör något om det blir fel. Och hela eftermiddagen o kvällen så blandade han svenska och engelska när han lekte och när han pratade med mig. Pang, bara sådär! Och jodå, han pratar bra :) Så hoppas han fortsätter med detta i skolan imorgon.

Pelle och Lasse hade fått upp nästan alla lådor o säckar med prylar på vinden nu. Så ikväll skulle Pelle montera ner möbler så att dem kunde bära ut det som skulle ut till garaget. Min mamma skulle komma imorgon o packa dem sista lådorna och pappa skulle komma o hjälpa till o bära. Sen kör Pelle upp på lördag med dem sista prylarna till sthlm. Så läget verkar va under kontroll :) Känns skönt!

Mollie somnade inte, men det gav mig iaf 25min egentid ;) nu ska jag mata henne, ses!

Inga kommentarer: