onsdag, februari 22, 2012

Happy happy!

Det verkar som det vänder (antijinx), idag ringde min läkare med helt osannolikt bra nyheter, jag behöver inte opereras!! Sen i somras har en förestående hjärtoperation hängt över mig och jag trodde inte ens det var möjligt att det inte skulle ske. Och nu hade läkaren tittat på magnetröntgenbilderna och konstaterat att det inte va så illa som hon trott under graviditeten. Eller snarare så att min högra kammare kunde hantera läckage bättre än hon först trott. Jag tror inte jag riktigt smält det än, det är lite för bra för o vara sant. I'm just waiting for the other shoe to drop, i can't just shut up and be happy... or can I?
Så nu kan vi äntligen börja planera sommaren och livet, vi behöver inte anpassa allt efter en eventuell operation! Det enda min läkare ville var att jag skulle höra av mig när ja kom till svea så hon kunde undersöka mig då. Och sen kommer hon fortsätta följa mig, precis som hon gjort sen jag fyllde 18. Sen kan bli operation om 10 år eller om 1 år, det kan man aldrig veta. Vi får hålla tummarna för att min högra kammare är stark och orkar med många år till. Men om den inte orkar med så berättade läkaren att jag iaf hade goda förutsättningar för en titthålsoperation :)

1 kommentar:

Sandra sa...

Supernyheter!!!