onsdag, februari 08, 2012

Nya rutiner

Puh, känner mig nöjd o belåten nu för jag har uppnått det jag kämpat med under dagen. Det är ordning här hemma o varje sak har fått sin plats och det ser inte allt för rörigt ut :) Dammsugaren skulle behöva tas på en svängom men har inte riktigt beslutat mig för om jag orkar med det. Sandra är ute och roar sig själv eftersom jag inte kan vara med då Jamie har feber. Dock märks inte mycket av den febern just nu då han o Alex leker o har superkul. Alex har sovit middag idag o lyckats kissa ner sig 2 gånger, något som förutom förra veckan inte hänt sen i somras. Så vet inte om han är hundra frisk, men som sagt så verkar ingen av killarna hängiga just nu...
Mollie har fått nya rutiner här i Gib, i Svea sov hon alltid till minst tio, dvs somnade om efter sin frukost vid 6-7 men nu så ska hon upp med killarna runt 7.30... Detta försvårar mina morgonrutiner med Jamie som ska till skolan men sen så har Mollie också fått för sig att hon inte ska sova alls under dagen. Hon är trött o slumrar till, o för varje powernap så ska hon ha mer mat annars blir hon hysterisk. Idag gav jag mig fan på att hon skulle sova lite längre så under en timmes tid så kämpade jag. Efter att ha tagit en powernap i vagnen på 2min efter ca 25mins vaggande från min sida så krävdes det en matpaus men sen så somnade hon faktiskt till och har nu sovit ett par timmar i vagnen! Dem andra dagarna har hon somnat i vagnen ute o sovit hela tiden vi varit ute, men inomhus är det tydligen inte kul o sova... Well problem solved for today atleast...
Nu blir det nog en svängom med dammsugaren iaf, och sätta en maskin med tvätt till. Ses!

Inga kommentarer: