söndag, februari 26, 2012

Lite av varje


Lilla Mollie har också åkt på förkylningen, så medan killarna börjar bli bättre så snorar hon o jag på kapp... känns som att det bara går runt och runt... Jamie har haft en fruktansvärd hosta sen jag kom ner hit och Alex har också börjat hosta. Vidrigt det är med dessa förkylningar!

Som ni förstår av tidigare inlägg så kom vi oss ut en sväng idag, det var underbart på lekplatsen när solen sken även fast Mollie såklart vaknade när vagnen stannade. Men killarna roade sig för en gångs skull själva och lekte tillsammans. Och Mollie skrek inte så jättemycket, hon var rätt nöjd med o kika på sin vagnsleksak :)
Efter lekplatsen gick vi till Morrisons, det var inte lika skoj, grabbarna var uppe i varv o affären var givetvis fullsmockad... Men vi överlevde och på vägen ut sprang vi på några vi kände. Känns som man oftast springer på någon man känner när man är ute i Gib, men här är ju så litet också... Snackade lite med dem innan vi gick hemåt, då var grabbarna helt slut och såklart supergnälliga. Men vi tog oss hem o efter det vart det film, middag, läxa, städning, godnattsaga och sängen för killarna. Sen dem la sig o Mollie somnade in här på soffan så har jag bara slöat, så gott! Snart blir det sängen även för lilla mig.
Längtar enormt efter att Pelle kommer hem imorgon! Och till helgen hade jag velat hyra en bil och dels fått åka till ikea men också åka ut på äventyr o bara umgås vi i familjen, känns som att vi inte hinner med det mitt uppe i alla vardag... Men Pelle har en veckas semester o ta ut innan sista mars så vi kommer hinna få lite mer tid ihop när han nu väljer o plocka ut det.

Vad gillar ni förresten mitt fattigmans babygym?! det är en av dem saker jag vill inhandla till Mollie, vi testade ett på lekgruppen i fredags o hon älskade det! det hemmagjorda funkade inte riktigt lika bra men sen så är hon ju förkyld o har varit allmänt grinig idag.
En annan sak hon gillar är o sitta upp så skulle vilja ha en bumbo-stol till henne, dem hade en liknande grej på morrisons i förra veckan så idag när jag tänkte kolla närmare på den så var den borta, dem har satt en jäkla massa påskgodis på den platsen ist... Suck! Förhoppningsvis dyker dem upp någon annanstans i butiken :) Hon är nog ändå lite klen i nacken för o använda den redan nu, men ger vi henne 2 veckor till så tror jag inte det är nåt problem.

Bildbombar lite till, hon är ju så jäkla söt :)
Klicka för större bild.



Inga kommentarer: