söndag, maj 11, 2014

Zoo de Castellar

Jag måste säga att min största önskan just nu rent materiellt är en ny lins till min kamera, ni i familjen som läser här, slå era påsar ihop med Pelle och köp mig en till min födelsedag för just nu är det inte roligt att fota... Lite deprimerande o känna så när fotografering är ens stora passion...

Hur som helst, idag har vi varit på Zoo i Castellar, en liten ort ca 45min här ifrån, zoo:t är för omhändertagna vilda djur som idioter har haft hemma som husdjur. Där fanns allt från lejonungar, till kaniner och sköldpaddor. Fladdermöss som flög runt inne i ormhuset, tigrar fästa i kedjor vid ingången, bebisapor i blöjor som det jonglerades med och många andra spännande djur o kika på.
VI var där med familjen Renner och Anne, inte min irländska kompis som jag brukar äta frukost med utan Anne från Danmark, lite förvirrande det där ;) Vi hade hur som helst en perfekt förmiddag, alla var glada och nöjda! På detta Zoo till skillnad från alla andra jag varit på så får man mata djuren, dem har förberedda matpåsar man får köpa när man går in, något barnen älskade och gick in för helhjärtat :)

Efter Zoo:t så åkte vi hit hem till oss och badade i poolen, grillade och bara umgicks.
Beslut togs även ang framtiden och bilar, då fam Renner tyvärr flyttar hem till Sverige i sommar och vi har en svensk bil vi hade tänkt köra ner och dem en spansk dem hade tänkt köra upp så byter vi... Blir fortfarande en biltur genom Europa då dem vill köra upp saker och vi ner saker men vi slipper registrera om bilar osv. Så i slutet på Sommaren blir vi med Ford, som fam R kör upp till Sverige och vi sedan kör ner igen :) Perfekt tror jag det blir!

Hur som helst, här kommer det lite bilder från Zoo de Castellar, tydligen helt utan inbördes ordning:

Mollie och en apa blev kära


Sen kom Alex och apan blev galen :D

Fladdermus?

Pappegoja?

Klappar och håller en rovfågel

Jamie matar en lemur

Håller och klappar en sköldpadda

Herr/fru Kanin

Mollie matar getter

Mollie matar en Lemur

Paradise

Puss på dig sköldis!

Simba i bur

Sköldpadda

Herr Tiger

Ödla

Inga kommentarer: