lördag, maj 24, 2014

Last couple of days

Hej på er, jo vi lever, fast det är knappt. Fyra av oss är förkylda och alla fem är riktigt slitna. Igår blev det en lång dag då vi var bjudna på kalas efter skolan. Vi åkte hela familjen till Gib, vi lämnade av killarna i skolan och gick sedan för att äta frukost. Sen mötte jag och Mollie upp Ida och Alfie för ett par timmar i lekparken medan Pelle jobbade. Lunchade med Pelle på ett ställe som var helt tomt, trots detta var servicen dålig och servitrisen prioriterade pappersarbete och duka andra bord ist... Synd då maten var riktigt bra! Hur som helst, sen gick jag på lite shopping till mig själv medan Pelle tog Mollan en stund :) Jag fick köpt mig ett par trekvarts byxor och ett par shorts. Nu känner jag mig mer utrustad för värmen som kommit för att stanna!
Och så hämtade vi pojkarna och gick på Karim 6år och Akim 8års kalas, dem hade förberett massa lekar så Kamila satte mig i arbete och alla barnen hade hur kul som helst :)
Men sen var det såklart kö ut ur Gib så vi kom hem rätt sent. Och väl hemma så bara dog jag, låg på soffan helt utpumpad med hjärtklappning, snor i hela huvudet och halsont... Somnade när jag och Pelle såg på en serie och sov sen igenom natten, vaknade inte av barnen eller något och snälla Pelle lät mig sova imorse så jag gick upp vid halv tio. Dock har kroppen inte varit med på noterna idag, har kanske haft lite låg feber för har inte riktigt orkat med. Samma sak med Alex, han var riktigt sliten imorse och grät för allt, men efter att vi stoppat i oss lite alvedon i eftermiddags så tog vi oss ut på en tur. Lekte i Marbella och fikade med glass, riktigt mysigt. Sen hem och grillade kyckling till middag och nu har Pelle och barnen spelat datorspel medan jag röjt undan och hängt tvätt. Strax blir det film för mig och maken men först ska ungarna i säng. VI får se om vi har mer ork för aktivitet imorgon :)


Mys med Mollan i torsdags

Lekplatshäng i torsdags

Mollan myser med pappa som äntligen kommit hem (i torsdags)

Dragkamp på kalaset

Dinosaurie tårta

Sång för Akim

Glad och genomsvettig Alex

Tårta!

Alla fix dinosaurie medaljer

Mollan och jag i förmiddags

Fina Pelle i Marbella

Lekplatsen i Marbella

Marbella

Me and my baby

Moi, i nya brallor

Jag igen

Pelle

Inga kommentarer: