tisdag, maj 27, 2014

Vardagen för en hemmafru...

Vissa saker tycker jag är lättare o va duktig med än andra, tex så hatar jag att skrubba toaletter och jag hatar att dammsuga. Tvätta däremot tycker jag är roligt, lägga in torr tvätt i garderoben, not so much... Fylla diskmaskinen och städa av köket är rätt så tillfredsställande men att tömma en ren diskmaskin är olidligt tråkigt... Idag står toaletter och tvätt på schemat, behöver jag säga vad jag redan tagit hand om?! Haha, ena toan gottar sig dock i rengöringsmedel men gaaah vad tråkigt och äckligt det är. Oh det glamour of a housewife :D haha

Igår var jag duktig och plockade i ordning, bäddade rent, damma och dammsög innan vi åkte hem till Dani och hennes barn. Där hämtade vi Lu i skolan då det inte var spansk bank holiday, åt lunch på BK och gick till deras pool. En väldigt trevlig dag med både produktivitet och lek/skitsnack :) Mollie lärde sig att simma med bara armpuffar i poolen, alltså jag kunde släppa henne :) Hon kan nästan simma utan något alls men hon har aldrig riktigt velat att jag ska släppa henne när vi badar ihop, inte ens med armpuffar. Igår lärde hon sig att simma runt med puffar och nu får jag knappt röra henne i poolen, hehe. Jag gillar framsteg, dock är jag egentligen inte så förtjust i armpuffar, dem flyter liksom fel och kan inte lära sig simma med armtag. Men Mollie är liten nog att behöva dem då flytgrejerna på ryggen kräver en viss hållning, och jag tror Mollan skulle hamna med huvudet under vattnet ;) Dock använder båda pojkarna ryggflytgrejer, Alex är väldigt ivrig i vattnet och håller på att vänja sig vid att lite skvätt i ansiktet eller lite vatten i öronen inte är så farligt, honom ska vi nog ha simmandes i slutet på sommaren ;) Jamie är försiktig, han har alltid varit rädd för vatten och blir arg på sig själv som inte vågar. Jag pressar honom inte alls men jag tycker ändå det är hög tid att lära sig simma nu!

Nej kanske dax o ta tag i den där toaletten, oh the joy...




Inga kommentarer: