tisdag, maj 27, 2014

Sommarplaner, can't wait!

Åkej, jag längtar något enormt efter sommarlov nu! Jag ser fram emot alla aktiviteter vi har inplanerat och såklart att få träffa familjen och få en riktigt fin svensk sommar. Men jag är skeptiskt mot det sistnämnda då somrar som börjar i maj sällan håller ända till augusti... Så jag antar vi har en regnig sommar att se fram emot, men det gör inte så mkt. Det är ganska mysigt att sitta och titta på regnet med en brasa sprakande, iaf en timma och sen blir vi alla rastlösa haha. Men I Sverige är man vana vid regn och därmed finns det massor av innomhusaktiviteter, tack och lov :)
Jag längtar efter att få lite avlastning med barnen, att slippa pendla och slippa oroa sig för vardagsgrejer. Pelle kommer jobba endel i Sverige men han har sagt att han siktar på 1 veckas ledigt per kust vilket inte låter så tokigt i mina öron! Det vill säga 2 veckors ledigt och på dem veckorna vill jag åka båt, kanske låna en husvagn, gå på Liseberg, åka till en djurpark, äta på en skärgårdskrog och hänga med familj och vänner. Det är Svenska sommar för mig! Can't wait!! Sen så finns det planer på att jag och en son ska åka med Pelle till cypern på affärsresa (några dagars all inclusive hotell för mig och sonen att njuta av), och så klart ser jag fram emot vår trip genom Europa, barnfria :D Vilken sommar, inte konstigt att jag längtar!

Lysekil norra hamnen förra sommaren

Norra hamnen Lysekil 2013

Inga kommentarer: