onsdag, maj 07, 2014

Lekgrupp och annat skoj

Så många olika blogginlägg som jag skriver i huvudet under dagarna nu, varje morgon när jag kör till Gib så tänker jag att jag måste tala om för er hur sjukt vackert det är i Spanien i soluppgången, att jag verkligen borde åka ut någon morgon när vi inte har skolan o passa och ta massa bilder, men så blir det ju såklart inte... Men nu vet ni iaf att det är magiskt här när solen går upp, hur solen färgar hustaken, palmerna och havet. Det är inget som går att beskriva i ord men ni kan ju försöka föreställa er det!

Idag har jag och Mollie roat oss med lekgrupp på förmiddagen, vilket jag antar är lite som öppna förskolan i Sverige. Jag har aldrig trivts på ÖF och jag trivs inte direkt på lekgrupperna heller. Men Mollie har inget dagis, inget ställe där hon kan vara social med många barn samtidigt eller ens uppleva dem stora barngrupperna så jag ska försöka komma tillbaka... Idag var det sjukt mycket folk och i stort sätt bara farmödrar/mormödrar, mestadelen blonda barn så majoriteten var britter och inte Gibraltarianer. Far/mormödrarna är väldigt överbeskyddande och liksom hänger över barnen hela tiden och även fast dem leker glatt med någon pryl så ska dem dit och visa något nytt... Tja det är lite enerverande men Mollie tyckte det var spännande, och jag står ut för hennes skull, kyrkan är iaf sval och skön till skillnad från utsidan. Solen steker, speciellt framåt tvåtiden, trots solkräm och mååånga timmar ute i solen vid tidigare tillfällen så färgas min hud röd... Mina Axlar och nacke är en stor don't tuch zon :)

Efter lekgruppen så gick vi o köpte kaffe och mackor till lunch på favoritcafét och gick sedan till morrisonsparken och mötte Trine och Anne. Det höll oss sysselsatta tills pojkarna skulle hämtas och vi kunde fara hem :) En ganska bra dag på det stora hela, tiden har ju rullat på och Mollan och jag har hållit oss på bra humör större delen av dagen!

Väl hemma idag blev det middag och lite mys innan ungarna åkte i säng. Jamie dricker inte ordentligt i värmen och får huvudvärk, idag var en sådan dag så han somnade i bilen hem, var rätt gnällig resten av dagen och somnade snabbt ikväll... Stackaren som lider av huvudvärk precis som sin far men även sin mor, det är verkligen inget roligt. Men sen jag hade hjärnhinneinflammation vid 17år ålder så är det sällan en huvudvärk övermannar mig och gör så ont att jag bara vill bädda ner mig och sova. Den smärtan jag hade då var inte o leka med... Hur som helst så hoppas jag Jamie kan lära sig att dricka det vatten vi skickar med honom för att undvika huvudvärk!


Frukstund innan lekgruppen

En tiiin mamma!

Sötisen som älskar clementiner

Ute på promenad

Hoppa hoppa hoppa hoppa!

Finaste tjejen i världen

Lekgrupp, Mollie hitta nåt skoj på bebisavdelningen

Titta mouse mamma (musse pigg)

Mammas skor, Trines skor, Eeeos skor, Jamies skor, Alex skor, Pappas skor... Jo alla fick ett par hon såg ut åt oss :)

Roade mig med att redigera en bild i en app

HAHA

Lika barn leka bäst

Välkommen till familjen KNAS

älskade ungar

Jamie pruttade...

Inga kommentarer: