onsdag, maj 28, 2014

Just not my day

Dagen idag har inte riktigt varit min turdag, nej inte ens i närheten. Morgonen gick fint men när vi kom till Sotogrande så körde vi in i ett stort svart moln. Det blev inte bättre ju närmare Gib vi kom så jag åkte in i Gib med bilen, skulle ändå snart ut ur Gib igen för att åka hem till Ulrika i Spanien och umgås lite. parkerade och gick till Morrisons, givetvis började det regna och värre blev det när vi kom ut ur affären, som tur var hade vi både paraply och regnskydd i bilen som jag hade packat med så tog oss något sånr torra tillbaka till bilen. Sen skulle jag köra ut ur Gib, tvärstopp... 1½h i kö blev det, Ulrika som åkte från sitt hus I gib fastnade också så vi satt o chattade på viber medan vi satt i kön. Sen när jag åkte till Ulrikas hus i Spanien så fick jag vattenplaning i en kurva och det var precis så jag fick ordning på bilen. Tack och lov mötte jag ingen just där för då hade det sagt pang booom... har varit lite väl mycket nästan-olyckor på sistone, var så i måndags också. En idiot hade stannat på avfarten från motorvägen, ingen varningsblinkers eller bromsljus tända så jag trodde bilen rullade. Blev tvärnit för mig och för bilen bakom mig, ren jävla tur att ingen av oss krockade! Två jäkligt läskiga och skakiga upplevelser i bilen...
Ja men tillbaka till idag då, blev lunch och lite lek hos U innan vi fick köra tillbaka till Gib. Vägrade köra in i Gib igen och stå i kö men hittade ingen parkering, tog 20min cirklande innan jag hittade en parkering och då vart det såklart stressigt in till skolan. PUH! Men jag hann och sen dess har dagen gått bättre, inga olyckor på vägen hem, eldade inte upp huset när jag lagade mat och lyckades träna lite svenska med Jamie och pussla med Alex innan läggdags. :) Nu är jag dock slut som artist, är glad för att det inte är någon skola imorgon och vi kan vila lite :) Dock skulle vi behöva åka och fixa lite pappersarbete men tror Pelle behöver vara med och är inte säker på om han har tid... Annars vil jag nog mest ta det lugnt, kanske hänga vid poolen!


Regn och kö, lööövly

Energitankade i bilen

Pussel med Alex

Inga kommentarer: