fredag, januari 03, 2014

Gott nytt, god fortsättning på nya året och Mollie 2 år!!!!

Ja här lyser det tomt av en enkel anledning, vi har varit utan internet sedan dan före nyårsafton. Det har varit rätt skönt att befinna sig ute i skogen utan internet. Vi har helt enkelt umgåtts, men nu är det  också skönt att vara tillbaka. Pelle, Mollie och jag åkte hem till Sthlm en dag före dem andra eftersom Pelle behövde jobba. Så vi stannade i Gävle på vägen för jobb och idag jobbar Pelle för fullt. Jag och Mollie har idag krupit upp i soffan med dator och mobil för lite relaxing time.

Vad som hänt sedan sist?
Tja vi kom till stockholm  förra fredagen sent på kvällen. Lördagen sov jag bort men på kvällen var det middag med familjen och julklappsbyten. Söndagen spenderade vi ute i ett naturreservat tillsammans med svärisarna och en annan familj som hade två pojkar i våra pojkars ålder, det var mysigt!
I måndags åkte vi upp till Älvdalen med ett stopp i Falun där Pelle mötte en jobbkontakt. Sedan blev det middag med Malin, Royne och Ronja som vi bodde hos ( tillsammans med svärisarna).
Nyårsafton drog vi till Lindvallen i sälen och åkte skidor, det snöade blötsnå och vi alla blev blöta inpå skinnet. Jamie lärde sig att åka snowboard och det var en lagom aktivitet för mitt knä att hänga med honom och Pelle under dagen. Sedan blev det trerätters middag frampå kvällen och nedräkning till tolvslaget. Ingen märkvärdig, magisk nyårsafton men en helt okej sådan!
Sedan var det 1/1-14 och Mollies 2årsdag!!! Den firades med sång och presenter innan vi åt frukost och tog bilen återigen till Lindvallen för skidåkning. Det var isigt och jävligt i backarna och för mig som har noll muskler i mitt kassa knä ingen trevlig åkning alls. Jag gav upp framåt tretiden och snart gjorde Jamie mig sällskap. Vi tog av oss utrustning och gick för att fika, på fiket stötte vi på övriga så vi ringde dit Pelle och sedan blev det prinsessbakelser och sång för födelsedagsbarnet!
När vi väl kommit hem igen blev det middag och tårta och ett par till presenter innan alla var så trötta att vi stupa i säng.



Prinsessbakelser och sång gör födelsedagsbarnet glatt

Inga kommentarer: