torsdag, januari 09, 2014

vardag, kalas, socker och jobb

Barnen är i säng, Pelle har ett möte och jag har tryckt i mig lite skorpor och te. Jag känner mig nöjd idag, dramat som har pågått i mitt liv har lugnat ner sig och istället för att bli besviken finner jag mig själv endast lättad, så himla skönt! Och sorry, jag vet att jag är kryptisk men allt vill man inte dela i en blogg, sådeså.

Idag har jag och Mollie lekt med Ulrika och Felix på förmiddagen, det var jättetrevligt även om Mollie och Felix slåss om i stort sett alla leksaker :P Men Ulrika och jag har iaf trevligt, och nån gång ska nog M och F lära sig att hålla sams :)
Sedan blev det till o hämta Alex som hade kort dag i skolan. Och när Mollie sov middag hann jag med o fixa med tvätten, spela spel med Alex och påbörja lite städande. Pojkarnas pysselhörn har stått och förfallit under en ganska lång period nu så jag röjde ur, slängde och organiserade så nu finns det plats på bordet för att pyssla och man kan hitta det man behöver för att kunna pyssla!
Sedan blev det hämtning av Jamie och Liam och en timme i lekparken där jag snackade skit med Kamila och Debbie medan barnen lekte. Hade det inte blåst så jäkla kallt så hade vi nog stannat ett tag till för alla barn hade så roligt.
Sedan blev det middag, Pelles affärskompis Chris var här och åt med oss också. Det är för övrigt han som fixat extrajobb åt mig också. Trevlig och lättsam kille!
Sedan ikväll så har jag och Roxie (Liams mamma) varit och fixat en lokal med mat och hoppborg för Jamie och Liams kombinerade födelsedagskalas i Februari. Känns så himla skönt att ett av dem två planerade födelsedagskalasen är bokade. Jag sitter även här och funderar på födelsedagspresenter till honom, har tre inköpta, en jag hade tänkt köpa men som jag just fick gratis av en kompis så får hitta på något nytt. Men har ett litet hum om vad jag vill köpa så det ska nog lösa sig.

Förresten så är jag inne på fjärde dagen utan socker, det går som en dans även fast det både igår och idag sög till rejält i magen framåt kvällen. Dock är det itne sådär "jag måste ha goooodis" utan mer, att det är något kroppen vill ha. Sen nöjer den sig ändå med äggröra eller lite skorpor, även fast såklart godis hade varit godare och ett enklare alternativ. Men jga har bestämt mig, kan inte går runt och styras av ett beroende till en sån grad och dessutom ser jag för sjutton gravid ut... Bara träningen som behöver komma igång också... Well en sak i taget!

Näe nu ska jag väl återvända till jobbandet, känns lite konstigt o skriva det men det är det jag gör en del numer, känns som jag knappt har tid o skriva i min egen blogg eller bara slöa vid datorn (barnfri) längre eftersom resterande tid jag har tas upp av barnen och hushållet... Antar att det är så för dem flesta? Fast dem flesta bollar inte att vara heltidsmamma och hushållerska och två extraknäck. Inte för att jag säger att jag är bättre än andra, men jag säger att det börjar blir rätt mycket för mig nu... Men samtidigt är det roligt :)

Oh well, tills vi ses igen!

Inga kommentarer: