måndag, januari 20, 2014

Måndags tankar

Jag har ju haft rätt mycket tid på mig att fundera den senaste veckan då jag inte haft någon annan vuxen att prata med. Bland annat har jag kommit fram till att vi har tre kalashelger framför oss. Denna helgen blir ju älskade Jamie 7 år vilket vi ska fira med fam B på hans födelsedag och då lär det ju bli både lek, god mat och såklart någon slags tårta. Jag tror en beställning på att gå på wok real ligger inne från födelsedagsbarnet och där brukar dem ju kunna styra upp både tårta och sång :)
Helgen därpå blir det gemensamt kalas för Jamie, Mollie och Leo för våra vänner vi har här nere på ett lekland men då fixar leklandet både mat och tårta så där behöver vi inte fundera. Helgen därefter, eller  fredagen, så blir det kalas för Jamie och Liam för deras klasskompisar! Då hade jag tänkt ge mig på att göra en tårta åt dem, Nadia en tjej här nere gör superfina tårtor, hon har till och med vunnit en tävling med det och hon har lovat att hjälpa mig! Dock är hon bortrest när kalaset är så hon ska få lära mig hur man gör en snygg tårta ist :) Ska bli spännande!
Så mycket kalasande blir det, men det är smidigt att inte behöva fixa allt själv, även fast man såklart ist får betala för att någon annan gör det.... Men jag gillar inte att vara värdinna så det passar mig utmärkt!

Idag har jag och Mollie fått handlat, blev inget med Trine o Leo då lilla Leo blev sjuk tyvärr. Men handlat har vi gjort och vi hann även kolla lite i affärer på main street innan vi gick hem. Mollie var så duktig, så när vi hittade en söt liten pysselbok med Peppa Pig så fick hon den. Bra uppförande ska belönas tycker jag!
Sen kikade jag på byxor till Jamie, han växer ju som ogräs och dem mjukisbyxor han har har han lyckats få hål i :/ Och mjukisbrallor är något han behöver till skolan två dagar i veckan, så tänkte det kunde vara en passande födelsedagspresent. Är dock lite osäker på vilken storlek jag ska ta, vill ju inte han ska växa ur dem på en kvart, men vill ju inte heller att dem ska va för långa... Svårt nu när han är i en ålder då man behöver prova kläder på dem. Ska ta med mig mannen på stan nån dag i veckan så får han ha en åsikt.

Idag ska jag laga köttfärssoppa, något som jag älskar men som vi sällan äter då mannen förknippar det med sin farfars död... Typiskt att en av mina favoritgrejer inte går hem hos hela familjen. Hur som helst vattnas det i munnen på mig redan nu och jag vill bara sätta i gång och laga det redan nu :) Kanske att det får bli både middag och lunch för mig idag :P Soppa är ju lätt att värma upp sen iaf. Ja så får det bli, fixar det när Mollie lagt sig, något hon strax ska få göra :)

Stackars Alex var verkligen inte sugen på skolan idag, han grät massor imorse och ville nog helst mjukstarta med kort dag och tyckte därför han kunde få vara hemma idag också... Men nej, är man frisk så ska man vara i skolan, han har redan missat 3 dar i skolan! Men är inte roligt att lämna en gråtande pojke i skolan :(

Ne nu ska jag ta tag i att lägga Mollie, ta hand om tvätten och koka soppa! see you later!

Inga kommentarer: