fredag, januari 24, 2014

Mollie

Idag har jag hunnit med att handla och städa, så lite mer prylar i kylskåpet och betydligt färre prylar i resten av huset :) Har lite tvätt o ta hand om och en diskmaskin att tömma men i övrigt tycker jag att jag har förtjänat lite ledigt innan barnen ska hämtas i skolan.

Mollie fascinerar mig och jag tror hon kommer bli en ingenjör när hon blir stor. Hon älskar alla sorters av klossar och har tre olika typer här hemma som används dagligen. Och när hon inte sitter med det så sitter och pillar med tågbanan och bygger olika typer av banor. Hon uppvisar även en släng av pedantiskhet, något som hon lär ha ärvt av mig ;) Hon lägger gärna saker på rad och i mönster. Hon städar gärna och effektivt efter sig när hon lekt med något. Jag är så glad att jag har möjligheten att vara hemma med henne, jag är glad att hon får utlopp för sina, vad ska man säga, intressen och möjlighet att utforska i en trygg miljö. Jag ångrar inte en sekund att jag inte har henne på dagis, en tryggare och gladare tjej får man leta efter! Dock är hon väldigt envis och får hon inte sin vilja igenom så har hon humör så det räcker och blir över :) Men oj så jag älskar denna lilla underbara prinsessa!


This is the house we live in

Burrigt trots sol och blå himmel

Inga kommentarer: