söndag, januari 19, 2014

peppa pig

Ni anar inte hur trött jag är på peppa pig, något som alla tre barnen verkar tycka är jättekul just nu... Mollie framför allt är besatt i denna gris och det första hon säger när hon vaknar är peppa pig och då ska jag sätta på det åt henne på ipoden i sängen så hon kan kika en stund innan vi orkar oss upp....
Jag som hade sett fram emot en filmhelg med massa nya roliga disneyfilmer men istället denna gris timme ut och timme in. Jag har fått fly in i mitt sovrum eller fått sätta på mig hörlurar och se på något på min dator. Det enda avbrottet i Peppa har varit Pippi och ven fast pippi är snäppet bättre så tröttnar man rätt snabbt på dem avsnitten vi har också...



Idag är det hur som helst första feberfria dagen på Alex och det tänkte jag fira med en tur till parken efter att Mollie sovit middag. Om vädret håller i sig det vill säga, borde nog klä på oss och ge oss ut nu när solen är framme men vill ge den kraftiga vinden som nästan vält vårt hus inatt möjlighet att mojna så som det är sagt. Annars kommer barnen inte tycka det är roligt iaf...
Inatt har det åskat och regnat och blåst något fruktansvärt, Mollie till och med vaknade av åskan och gallskrek så hon fick komma in till mig. Då låg Alex redan där och senare måste även Jamie ha kommit för när vi vaknade vid åtta var samtliga barn i min säng :P Mysigt är det så länge Pelle inte är hemma men sen blir det för trångt...
Jag längtar väldigt mycket efter Pelle nu, inte så mycket för att det är så besvärligt att vara själv med barnen utan bara för att det är så tomt. Jag saknar vuxet sällskap, jag saknar min livskamrat! Tur att han snart kommer hem igen!


Inga kommentarer: