onsdag, januari 15, 2014

En tråkig blogg?

Många bloggare bloggar så uppenbart för alla andra, för att få uppmärksamhet och berkräfelse. Dem skriver om produkter bara för att själva få gratisprodukter och är allmänt präktiga. Personligen skriver jag till största delen för min egen skull, som en lite dagbok över vad som hänt i mitt liv. Ett perfekt sätt för barnen att titta tillbaka på sin barndom där det mesta finns i ord och bild. Jag har inte varit bra på att skriva i deras Barn böcker där man ska fylla i om utveckling, men det mesta finns ju ändå här. Sen skriver jag för att dem vänner som vill och självklart familjen ska kunna hänga med i vad som händer i vårt liv. Ibland blir jag ledsen när jag ser bristen på intresse och kommentarer, men så tänker jag på varför jag faktiskt skriver här, jag vill inte vara en av dem där bloggarna som skriver för alla andras skulle, som är såpass ytliga att dem gör det bara för att få uppmärksamhet. Sen finns det undantag, jag läser några bloggar som känns genuina, som handlar om folks vardag bara, som fångar mitt intresse utan fåniga "det-här-har-jag-på-mig-idag-bilder", reklam och annat trams.
Vet inte vart jag vill komma, kanske bara till att trots att detta bara är en tråkig blogg om mitt liv med allt vad det innebär, så är det ändå en sådan blogg jag vill ha så då får den väl vara tråkig då ;)


Inga kommentarer: