måndag, januari 06, 2014

Hemma igen

Så var vi hemma i Gib igen, ordningen är återställd, väskorna är uppackade och alla saker är tillbaka på sina platser. Det är ungefär vad jag har gjort idag på eftermiddagen, förmiddagen spenderade vi dock med att hjälpa Trine och Johan att flytta. Dem har hittat ett radhus med trädgård ca 10-15 min med bil härifrån som dem flyttar till. Självklart hjälpte vi dem att köra grejer, eller jag passade småttingarna i deras nya hus medan Pelle, Trine och Jamie körde saker (Johan jobbade). Jättefint hus men jag avundas dem inte pendlingen, jag är faktiskt väldigt nöjd med att bo där vi bor idag. Dock kommer vi nog spendera en hel del tid hemma hos dem när våren och sommaren kommer :)

Annars inte så mycket som händer, pojkarna börjar i skolan imorgon igen och rutinen drar igång på riktigt. Ska bli skönt med vardag, jag ska försöka komma igång och träna lite här hemma på vårt Wii och idag är min första sockerfria dag det här året. Jag vet att jag behöver vara sockerfri ett tag för att inte falla i fällan igen, det är inget nyårslöfte men jag vill helt enkelt försöka sätta hälsan först i år! Jag vet att jag mår bättre av det och även om det blir att jag offrar tid från barnen eller blir lite irriterade över abstinens nu i början så blir det i långa loppet bättre för barnen. En pigg o välmående mamma vill jag bli!


Igår på eroskis parkering, back in the sun!
Leo och Mollie leker

Radarparet

Fina leo

"plygplan" och så kasta

Alex

Mollie bygger

Leo var inte lika road av klossarna

Koncentration

Och sen skulle man visa magen...

Alex leker med boll i trädgården

Inga kommentarer: