tisdag, mars 13, 2012

Tisdag - inte så kul

Dagen idag har faktiskt inte varit lika bra som helgen. Har känt mig helt matt i kroppen och ont i axlar o nacken. Påbörjade min dagliga morgonpromenad men kände rätt snart att jag inte kunde ta mig runt med min matthet så vi gick hem och fördrev tiden i 45min innan vi gick till lekparken bakom morrisons för o möta Anne o hennes pojkar. Sen vart det skitsnack o lek med dem tills det var dax o hämta hem Jamie. Handlade lite färskvaror som var slut igår då jag var i affären med bilen och sedan gick vi för o hämta Jamie. Dock behövde Mollie äta för hon illskrek så vi blev fem minuter sena till skolan och då hann dem stänga grinden. Rätt irriterande för alltid annars är man där för tidig o får stå o vänta 15min ist... Så jag fick gå runt till andra sidan skolan o in den vägen för o plocka Jamie som dem tagit med till rektorn. Rektorn i sin tur undra om allt var bra o bad mig ringa om jag kom sent nån mer gång, precis som att jag går runt med deras nummer i fickan eller tror att fem minuter är så avgörande... Men men, förstår om dem vill ha koll också.
Sen vi kom hem från skolan har jag inte orkat med mycket, tvättat två maskiner med tvätt o hängt, tagit hand om en gnällig bebis o fixat det viktigaste för killarna så som mat o toalettbesök. Men jag har verkligen inte haft kroppen med mig...
Det roligaste idag var att Anne gav mig en komplimang, hon sa att jag verkligen såg smalare ut och frågade hur jag bar mig åt. Kul o få höra detta då jag inte tyckt det hänt så mkt det sista...

Igår var sista dagen på vår miniweekend o förmiddagen gick vi inne i almunicar i affärer, tror inte Pelle njöt så mkt av gårdagen. För efter att ha shoppat ett par örhängen till mig o en liten trästatyet så åkte vi mot Malaga och Ikea! Köttbullar till lunch och sedan mer shopping :) Det blev bland annat en torkställning så jag kan köra två maskiner per dag, wallies till vardagsrummet (vilka Mollie älskar o titta på), matstol till Mollie och en hel del småprylar till hemmet. Och efter Ikea bar det av hem till Gib där jag när vi packat ur bilen åkte iväg till mataffären för att handla massa tunga saker medan vi ändå hade bil. Hittade en vattenslang på Morrisons vilket jag velat ha en sedan vi flyttade hit så den fick följa med mig hem, ja den har jag faktiskt testat idag o den passade utmärkt och kommer bespara mig många timmar under sommarmånaderna då jag annars hade fått skura balkonggolvet med borste... Balkongen här blir nämligen väldigt skitig då vi bor precis vid flygplatsen och på andra sidan sundet ligger det massor av smutsiga fabriker och när vinden ligger på åt fel håll kommer deras skit hit...

massa bilder o berättelser från helgen finner du i inläggen nedan.
Kommer nog lite fler bilder från tex i fredags, men orkar inte mer idag, vårt internet är slött o jag är trött...

Inga kommentarer: