måndag, mars 05, 2012

A nice day


Känner mig sjukt nöjd med mig själv idag, jag har lyckats få städat hela lägenheten, tagit en motionsrunda, träffat på bekanta på lekplatsen, handla lite o träffa Trine en snabbis, hämta Jamie, skura av hela balkongen samt plantera två klätterväxter jag köpte i affären. Tvättade även samtliga fönster utvändigt, fixade middag och tog hand om mina fina små barn. Jorå, jag känner mig nöjd!
Lyckats bränna mig i solen har jag också hunnit med förresten.

Lite ironiskt att jag imorse satt o funderade över att jag känner mig så ensam. Att jag är den som får driva på alla relationer här nere (nåja nästan alla) och att jag sedan råkar springa på en bekant från lekgrupperna som verkligen vill få in mig i sitt gäng. Hon drev på och bad mig komma över till dem så hon kunde presentera mig för sina vänner och både hon o hennes väninnor försökte få Alex o leka med deras barn. Sen att både jag o Alex är blyga är ju inte hennes fel, men lite försökte jag prata med dem. Men alltså när dem går igång, samtliga britter, så hänger jag inte med till 100% och jag hinner aldrig trassla in mig i samtalet innan det bytt riktning... Men en och en har jag lättare för o snacka med dem. Fast som vanligt vet jag inte riktigt vad jag ska prata om... Men men, känner mig inte riktigt lika ensam längre. Och sen så hjälper det ju att hela veckan redan är uppbokad :) Imorgon blir det en vända på stan med Trine, Onsdag blir det amningsgrupp där dem även ska visa hjärt och lungräddning för spädbarn, Torsdag blir det lunch med Annika o Trine. Fredag och måndag är Pelle o Jamie ledig så vi har bokat bil o hotell o åker på en weekend!

Inga kommentarer: