torsdag, mars 15, 2012

Osocial?

Jag utmanar ödet o skriver ett blogginlägg även fast jag inte är helt övertygad om ifall lillan sover helt ännu. Hon har ju som bekant bloggradar o brukar börja skrika bara jag tänker en tanke på o skriva här... Men so far so good!

Idag har jag fått säga adjö till Lindsay o hennes barn som lämnar Gibraltar, inte min närmaste vän här men det är ändå tråkigt! Dem ska flytta till Belgien så nu har jag ytterligare en anledning att åka dit :) Kommer sakna att ha någon o prata med utanför skolan och någon att umgås lite ytligt med ibland. Även fast man såklart knyter nya band o kontakter.

Alex ville imorse gå på playgroup så det gjorde vi såklart. Kul o träffa lite folk även fast jag är fruktansvärd på o driva ett samtal på engelska, jag försöker men jag hittar inte rätt ord och snubblar på min egen tunga. Jag tror att folket här nere tycker jag är osocial eller bara inte har någon social kompetens. Men blanda språket med min blyghet och svårighet att prata med nya människor och Voila, då blir det tyst och konstiga samtal :P Några tappra stackare försöker fortfarande med mig men jag vet inte vad jag ska säga... Tips? Jag är faktiskt inte lika kass på det här om jag får prata svenska... Fast med Anne funkar det och även med Lindsay har det gått bra större delen av tiden... Kanske hänger lite på vem man talar med också dårå.

Imorgon är Pelle ledig så jag ska passa på att ta mig lite egentid, gå på stan med Annika en sväng. Ska bli skönt o gå i affärer utan o ha en klumpig barnvagn eller någon gnällande unge med! Sen vet jag inte om jag ska shoppa så mycket men bara grejen att bara behöva tänka på mig själv är skön! Dock var de nån aerobicsgrej i skolan halv tre så vet inte om jag måste gå dit då eller om Pelle kan lösa det trots att han har Alex o Mollie. Men den som lever får se :)
På kvällen hade jag hoppats på o kunna grilla lite kött på balkongen och mysa, men vår grill är på vift sen vi lånade ut vår lägenhet över nyår. Vi vet var den är men den har inte gått hit själv av någon konstig anledning... Så vi får se hur det blir med middag imorgon.

Helgen är inte så noga planerad mer än att vi är bortbjudna till Anne o Bredan på lördagkvällen. Då har Annika lovat att passa grabbarna så dem kan komma i säng som vanligt och vi bara behöver ge Mollie vår uppmärksamhet, samt övriga som är bjudna på middagen då... Ska bli trevligt!

Nu hoppas jag Pelle kommer hem snart, han har varit på jobbet i ca 13 timmar nu och det känns liiiite överdrivet. Men bolaget han jobbar för är lite sinnesrubbat o kräver mycket...

Inga kommentarer: