torsdag, mars 29, 2012

Text och bilder

Barnen sover och Pelle är fortfarande på kontoret så jag ser några avsnitt av Bones och njuter av lite egentid. Nå så mycket man nu kan njuta när man fortfarande har ansvaret för 3 små barn. Hade gärna krupit ner i ett bad med lite levande ljus men med tanke på vilket humör Mollie varit på idag så är det uteslutet. Hon skulle väcka hela huset om hon vaknade o jag låg i badet o inte kunde ta henne...

Igår firade jag o Pelle 8år som ett par, det är ganska lång tid men samtidigt om man ser till hur mycket vi hunnit med så ganska kort tid. Men oavsett hoppas jag på många fler år ihop!
Vi firade genom o uträtta ärenden på dagen och sen lagade vi god middag och efterrätt på kvällen när barnen var i säng och sedan såg vi på en film, eller det blev 1½ film för när vår film tog slut var klockan bara 22 så vi zappade lite o halkade in på en annan film :) Bra dag var det iaf !

Idag har jag, Alex o Mollie varit på lekgrupp och efter det hamnade vi på Mcdonalds och åt lunch med 2 av mammorna från lekgruppen och deras barn. Riktigt trevligt!
Sen var det hem en liten sväng innan vi hämtade Jamie. Sen var det fullt kaos här hemma till grabbarna åkte i säng. Mollie har skrikit eller sovit, inte mycket till mellanting. Hon tuggar på allt så tror nästan det är tänder på g även fast det känns väldigt tidigt. Hon fick iaf Alvedon ifall hon hade ont av något o lite mat o sen stensomna hon. Så jag hann fixa 3sorters mat till mig och killarna plus påbörja brödbak. Avslutade såklart brödbaket också fast då var lillan vaken. Blev havrebaugetter idag, supergoda! Och lätta att göra :)
Nu är klockan 22.30 och Pelle har fortfarande inte kommit från jobbet, kan ju säga att han gick hemifrån 8.20 imorse... Den mannen kommer jobba ihjäl sig...
Jag ska nog krypa till kojs för imorgon är det fredag och vi ska kika på lägenheter och på kvällen gå på födelsemiddag för Annika!











Inga kommentarer: