söndag, mars 18, 2012

Latmaskar

Vi har en slö söndag så här långt, Pelle har kollat på sport och jag har sovit och grejat lite. Dock blir det grillat på vår balkong med några vänner senare i eftermiddag så hela dagen blir inte helt i latmaskens tecken :)

Gårdagen vart väl egentligen också en slöardag fram till kvällen, det enda produktiva vi gjordepå dagen var o gå till matmarknaden o sen till ramsons o köpte godis. Jag köpte mig inget lördagsgodis men jag har ändå börjat slarva med sockret. Dock är det ju inte dem mängderna socker det brukade vara... Men har väl inte helt samma motivation som innan, dels för att jag börjat känna av mitt knä när jag promenerar och tränar och dels för att jag inte märker nåt direkt resultat längre... Och sen är det väldigt gott med sötsaker tyvärr...
Nåja igår var det fest på kvällen och då får man unna sig lite läsk! Det var ingen liten fest med bara några från Pelles jobb som vi först trott, nä typ alla i ledningen på Pelles företag var där plus att Anne o Brendan hade bjudit in endel av sina grannar. Men det var trevligt, kul o träffa Pelles arbetskamrater plus deras tjejer och barn och sen var grannarna väldigt trevliga! Dock klickar man ju inte med alla, men så är det ju alltid :) Mollie är iaf väldigt bra o ha med på fest om man är lite blyg som jag är, för alla stannar o tittar o pillar på henne och frågar hur gammal hon är osv. Om hon inte blir sjuk efter att alla pillat på henne igår blir jag dock väldigt imponerad...
Förresten så kan jag komma på mig själv med att betrakta dem jag umgås med och tycka att jag inte alls hör hemma där för dem är ju så gamla. Ja sen var nog dem flesta på festen igår äldre än mig men jag känner mig fortfarande som 21 som jag va när jag fick Jamie och alla tittade ner på mig för att jag var en ung mamma. Nu vet jag inte hur gammal jag ser ut att vara men alla tog för givet att Mollie var mitt första barn igår så jag ser nog inte ut som 35 iaf... :) Dock känner jag inte att folk ser ner på mig nu, men jag känner mig helt enkelt inte som att jag snart ska fylla 27...

Igår vid frukostbordet så tittar Alex på juicepaketet och utbrister "mamma det brukar vara köttbullar i juice". Öh hmm... I rest my case...

Inga kommentarer: