lördag, mars 17, 2012

It made my day!

Godmorgon, jag sitter och tittar på hur den uppåtstigande solen skiner med sitt varma ljus över havet och grannbyggnaderna, själva solen ser jag inte för vi bor fel för det. Men ljuset är så sjukt vackert den här tiden att det inte gör så mycket att jag bara ser en liten del av soluppgången :)
Sen är jag kanske inte helt nöjd över att vara uppe och se soluppgången på en Lördag men det är ju en annan historia...

Gårdagen var en bra dag, Jag fick mig ett par timmar själv med Annika på stan vilket var trevligt. Jag shoppade en topp till mig och två planscher till killarna, en med Alfabetet på och en med en världskarta på. Jag hade inte tänkt lägga så mycket pengar och kom undan med ca 200kr så jag är rätt nöjd ändå.

Innan jag mötte Annika så var jag, Pelle o barnen på ett fik för att äta lite "frukost". Sprang på en av mina bekanta från playgroupen, den av dem jag tycker bäst om, och hon frågade om hon inte kunde få mitt telefonnummer och om jag hade facebook. Vilket är lite roligt eftersom jag letat efter henne på fb dagen innan, men jag mindes inte hennes namn så jag misslyckades :P Hon och hennes make fastnade och pratade med oss i säkert 20min vilket var väldigt trevligt!
Kanske lite töntigt men det "made my day", att hon trots mina tafatta försök till samtal o Alex surmulna sätt ville ha mer kontakt med oss och visade att hon gillade oss iaf genom att be om nummer och genom att sedan lägga till mig som vän på fb :)

Planen för idag är rätt diffus, Pelle sover än så länge men det som vi har bestämt är att gå till marknaden för att handla kött och jordgubbar. Killarna ska få köpa sitt lördagsgodis och ikväll ska ju jag, Pelle o Mollie hem till Anne o Brendan som har middagsbjudning. Det är St patricks day vilket tydligen är väldigt stort i Irland som dem kommer ifrån, fast jag vet inte ens vad det innebär... Kanske får plugga lite på det innan ikväll ;) ... Läste lite nu och det är tydligen Irlands nationaldag, så nu vet vi det :D

Och vill ni veta mer om Gibraltar så hittade jag en bra artikel om det här.


Inga kommentarer: