torsdag, maj 27, 2010

Reflektioner från en hundpromenad

Hundpromenader är sådana tillfällen då massor av saker rör sig i huvudet. Idag så kunde jag inte låta bli o inbilla mig att det kröp ut ormar o bet mig i fötterna överallt... såg nämligen en död orm på parkeringen när jag lämnade barnen...

Något mer jag funderade över var skor. Är himla glad att jag hittat ett par snygga och propra sandaler som inte skaver och som inte har klack! Men min gissning är att kvalitén är som priset, låtg...
Sen så funderade jag på hur jag ska göra med skor framöver. Ifall jag ska lyssna på sjukgymnasten o köpa en sula där och lägga i mina skor för att se om det funkar. Eller om jag ska prova ut ett par skor i sthlm på löplabbet som jag först hade tänkt. Just nu värker båda fötterna igen, mest vänster. Skulle gissa att det beror på att jag var tvungen att gå med Nalle både igår kväll och idag pga att Pelle har migrän. Asfalt är iaf värst för fötterna, men inte lätt att undvika det här om man vill undvika ormar samtidigt :P
Känner att det skulle vara svårt o prova ut några skor alls nu eftersom fötterna värker hela tiden. Undrar så hur länge jag ska behöva gå med det?!
"det kan ta mycket längre tid än så" sa sjukgymnasten igår då jag sa att jag hade haft ont i en vecka pga överbelastning.. så tja jag vet inte...

En annan sak...
Något som slår mig ibland då jag kör bil är hur lätt det skulle vara o råka ut för en olycka. Ibland sitter man bara där och tänker på något annat och först när man får se något i ögonvrån så hoppar man till och inser att man kör bil. Man säger jag men jag menar att det är så för mig. Lite läskigt, men jag antar att man är mer uppmärksam än man tror eftersom jag hoppar till så fort jag får se något när jag är sådär frånvarande.

Inga kommentarer: