fredag, maj 21, 2010

Ner i vikt för livet

Hade tänkt träna nu men vill bara klargöra något för alla trogna bloggläsare som på ett eller annat sätt oroar sig för mig och min viktnedgång.
Jag har inte anorexi eller någon annan sjukdom jag är bara fokuserad på att komma ner i vikt för mitt hjärtas och självförtroendes skull. Om jag inte bryr mig om min vikt och aktivt försöker så vet jag att jag kommer falla in i gamla spår och klättra uppåt igen... Eftersom jag redan har problem med hjärtat så är det onödigt att belasta det mer än nödvändigt. Därför vill jag träna upp det och övrig kropp så jag har bättre förutsättningar i framtiden.
Jag vet att folk bara är snälla och bryr sig men det kan bli väldigt mycket åsikter från folk som inte har hela bilden för sig, som inte känner mig tillräckligt väl för att lita på att jag gör det här av rätt anledningar!
Jag har en underbar man och 2 små vackra söner att leva för, så jag lever inte för att gå ner i vikt, jag går ner i vikt för att leva med dem och visa mina pojkar att man ska leva sunt! Hur kan jag vara ett bra föredöme i kost o träning om jag själv är tjock?
Sen kommer jag unna mig ibland, jag vill ju faktiskt leva ett gott liv!

1 kommentar:

Stina sa...

Du är så klok!!