måndag, maj 24, 2010

Mycket gjort

Vaknade strax efter fem imorse av att det luktade så satans mycket bajs. Nej ingen av barnen hade bajsat. Jag kände igen lukten väl. Luktade som när Nalle är dålig i magen så jag hoppar ur sängen i jakt på en söt liten bajshög... Hittar den i trappen... vi har heltäckningsmatta i trappan...SUCK! Inte kul o rengöra, speciellt inte när man är mer sovande än vaken. men kunde inte sova i stanken o låta den gegga in sig ännu mer i mattan... Jävla skithund som inte kan säga till när det är dax!

Idag så har vi uträttat en del ärenden. Jag har faktiskt inte hunnit jobba alls iom att det är så mycket nytt o installera på datorn. I förmiddags for jag o Pelle till Uddevalla. Pelle skulle hämta ut sitt pass då han ska till Bulgarien nästa Onsdag. Sen så var det dax för Pelle o skaffa ny mobil och han ahr gått o trånat länge så det fixade vi idag. Blev även lunch och mat inhandlades. Vi fick även bytt ut vår portabla dvd som brände när vi åkte hem från sthlm sist. Effektiva :)
Hemma igen hann jag mixtra lite med datorn innan det var dax för sjukgymnastik. Fick pratat med sjukgymnasten om min fot och hon trodde att den hade blivit överbelastad vid promenaden i foppa tofflorna och tyckte att jag skulle ta det lugnt och försöka vifta mkt på tårna för det ska tydligen hjälpa :) har ont i senorna vid hålfoten tydligen.
Sen på vägen från sjukgymnastiken sprang jag på min gamla barnmorska och jag frågade henne om mins mens som varit konstig sen operationen. Fick svar på några frågor så känns som jag fick mycket uträttat under min tid på sjukhuset idag :) Få se om jag snart får se mer av min barnmorska :) jag hoppas ju på det iaf!

Sen så hämtade jag ungarna o åkte hem. Vi bestämde oss för o klippa gräset som redan blivit väldigt långt. Fick även igång trimmern så nu är det nästan snyggt runt om i trädgården! Skönt att få allt det avklarat också. Sen så blev det middag, lite mys med ungarna och nu så är dem i säng o Pelle är iväg o träffar Carl. Själv installerar jag en massa på datorn och lär mig Windows 7.

Pelle fick även besked om jobbet han sökt, 1 av dem 2 sista var han men tyvärr så valde dem den andra killen. Visst är jag besviken men samtidigt tycker jag det är rätt skönt att han inte ska veckopendla, att det inte hänger en kommande flytt över huvudet på oss och så. Ekonomiskt var det dock tråkigt. Det blir till o jobba stenhårt i företaget och försöka o undvika helger som denna då man bränner för mycket pengar... Även fast majoriteten vi brände i helgen var på saker till företaget, så som datorn och tillbehör till datorerna.

Nu ska jag vårda mitt dunkande huvud, kanske se på tv eller bädda ner mig i sängen, vet inte än. Men orkar inte blogga mer idag!

Inga kommentarer: