lördag, maj 15, 2010

Grejsar Lördag



Idag är det lördag och tanken var att vi skulle greja massor idag. Grejat har jag gjort men Pelle har åkt på nåt skit i magen så han har bara suttit o tyckt synd om sig själv här på eftermiddagen. Men förmiddagen var bra iaf! Vi behövde köpa migrän medicin till Pelle så blev en vända in till stan, där inne hade dem ponnyridning och grabbarna blev saliga så det fick bli en tur. Alex satt helt fascinerat på ryggen o sa "hääästen" gång på gång :D Men sen skyndade vi oss från stan innan ungarna fick syn på karusellen också ;)
Det är helt sanslöst vad staden ahr vaknat ur din dvala den här helgen förresten, sommarfolket kommer intågande och trots regn så är det mer folk ut än en solig vinterdag :)

Sen blev det en vända till Göfab för o köpa jord. Blev även så att vi köpte ett altanbord då dem hade rea på vissa bord. Ett riktigt fynd om jag får säga vad jag tycker, och det är ju min blogg så det får jag ju :) Stolar hade dem inga i vår smak så vi får nöja oss med plaststolarna tills vi hittar några snygga till rätt pris.
Sen åkte vi hem men då dog Pelles mage så jag har själv städat övervåningen, röjt ur avloppsvattnet som läckte ut i källarn och grejat i trädgården. Ja Jamie hjälpte till i trädgården, fast till största delen så lekte han :) Är inte så mycket pill kvar i trädgården nu! Imorgon behöver vi köpa mer jord och sen stoppa potatisen i jorden och så är det ett par rabatter kvar o rensa. Tyvärr verkar ju ogräset växa bättre än allt annat i trädgården...
Ja okej kvar i trädgården har vi en uteplats o fixa men jag vet iaf vad jag vill ha nu :) Synd bara att pengarna inte finns till det...
Nu har vi även fått städat nedervåning och klippt Jamie då Pelle piggnat till lite:) Jättefin blev Jamie, jag kanske skulle bli frisör... eller kanske inte :)

Torsdagen blev lite upp o ner då ja la mig mitt på dan med huvudvärk. Men det var skönt o vara lediga tillsammans! Blev en promenad på eftermiddagen i Lysekil. Gick ut på stångehuvud, väldigt trevligt!
Igår så tränade o sen jobbade jag fram till halv två då Pelle o jag åkte till Uddevalla för att han behövde ett nytt pass. Han ska spela Poker i Bulgarien i början på Juni. Vi har pratat fram o tillbaka om vi ska med dit men kommit fram till att vi inte har råd o resa hela familjen. Sen fick vi inte barnvakt så det blir bara Pelle som åker till slut ivf... tyvärr :( Men Pelle o jag har bestämt oss för o ta en weekend i sommar då hans föräldrar kan ta barnen. Om han inte får jobbet han sökt för då unnar vi oss en resa för hela familjen!

Imorgon hoppas jag på en piggare Pelle så vi kan fixa trädgården. Men vi får se vad väder och vind säger också.

Ikväll så firar vi att det är 5 år sen vi förlovade oss med lite bacardi och popcorn!
Ne nu ska ungarna i säng så jag kan skura och sedan mys med Pelle!

Inga kommentarer: