måndag, maj 24, 2010

En Helg i kärlekens o shoppingens tecken

Nu är jag här igen efter en fin helg i Halland :) Bröllop, shopping och vänskap har helgen erbjudit och det har varit väldigt trevligt! Barnfritt har det dessutom varit. Ur viktsynpunkt har det varit katastrofalt men tänker inte älta det mer :)

Lördag morgon kom mamma och Lasse hit för att passa barnen. Jag o Pelle packade in oss i deras Caddy och körde ner till Varberg där vi hade tänkt käka lunch. Jag mådde lite illa och Pelle var inte hungrig så det blev en liten fika ist. Sen bar det av ut i skogen mot kyrkan där bröllopsceremonin skulle hålla rum. Renässans bröllop, många utklädda gäster men säkert 50% inklusive oss bar normala kläder. Ceremonin hölls på gammalsvenskt vis vilket inkluderar gammalsvenska, det var intressant men inte lätt o förstå allt :)
Sen så var inte vi bjudna på själva middagen utan bara på fika o fest frampå kvällen så vi åkte till Ullared där vi skulle bo på campingen. Hyrde en husvagn, smidigt o billigt! Blev ca 1½ timme inne på Gekås då vi bokade av barnkläder och elektronik o leksaker. Fick handlat en hel del faktiskt.
Checkade in oss på campingen och bar in sakerna i husvagnen innan vi åkte in till Falkenberg och åt middag med Pokervänner till Pelle som även dem skulle vidare till bröllopsfesten sen. Var väldigt trevliga allihopa :) Och jag tycker det var ett skönt sätt o gå på bröllop på. Vi slapp lyssna på alla tal av släktingar man inte känner som bara blir långdragna. Vi fick ju se ceremonin och umgås med dem på festen så ja jag gillade det :)
Festen var trevlig och eftersom bruden är norska så hade dem inte beställt bröllopstårta då det enligt norsk tradition är gästerna som kommer med tårta. Så fanns väldigt många olika sorters tårtor att välja av :)
Det spelade ett band som spelade musik från renässansen, duktiga killar och roligt att se :) När dem var klara blev det dans men ingen av grabbarna jag kände kunde dansa och likbra var väl kanske det med min onda fot...
Framåt midnatt återvände vi till vår lilla husvagn och jag somnade rätt omgående, helt slut vart jag. Tyvärr var inte toan inkopplad i vagnen så när man vaknade o va kissenödig var det bara o klä på sig och gå till ett hus en bit bort för o gå på dass... Men för nån natt så gick det bra. Strax efter tio åkte vi åter bort till Gekås, blev först en vända till netonnet där jag fick mig en ny dator :) Min gamla hade alla fläktar gett upp på så nu när det blev varmare så blev den överhettad hela tiden. Den här är pigg o hel och framförallt TYST! Så jag är nöjd. Dock blev det ju lite dyrare än tänkt. Sen inne på gekås så fick Pelle o jag lite sommarkläder, blev även sovsäckar, flytväst och massa annat smått o gott. Vi som inte behövde så mycket ;) Men när man kommer dit hittar man massor som man inte visste man behövde, är väl det dem tjänar så sjuk mycket på. Tror att Pelle nu har lite mer förståelse för hur jag kan spendera så mycket pengar på Gekås :)

På vägen hemåt igen så åkte vi in i Varberg och hälsade på Tina och Patric i deras nya lägenhet. Var lite stelt o spänt eftersom vi inte setts sen vårat bröllop i Augusti. Tråkigt att vi inte ses oftare, men blir väl så när man blir vuxen och får egna liv i olika delar av landet... Fin lägenhet hade dem iaf och det var trevligt o ses om än lite stelt som sagt. Tina och jag får försöka oss på en heldag snart!

Hemma hade allt gått bra, barnen hade skött sig. Dem hade varit på Nordens Ark och alla var nöjda :)

1 kommentar:

Fredrika sa...

Å vad härligt med Falkenberg! Ni kunde ha tittat till våra grödor där! ;) Kramar!