tisdag, februari 02, 2010

Allt går fel

Alltså jag är så trött på allt.
Carl var här innan och kollade rören.
Vi trodde rören bara hade frusit pga att garaget hade stått öppet pga en idiot till hantverkare och det var det med det. Att vi skulle kunna tina upp dem och sedan var allt som vanligt... Så vi lämnade det som det var och åkte o handlade. När vi kommer hem hör vi hur det porlar i garaget. Tror ni inte att röret har spruckit?! Jorå, garaget är fullt i vatten (favorit i repris) och Pelle fick lägga massa tid på att fixa med det. Han fick inte stängt av vattnet men efter att pratat med grannen i telefon så kom han över o hjälpte Pelle så nu är vattnet avstängt så vi slipper tömma hela brunnen... Carl är en ängel och kan hjälpa oss att byta rör imorn. Hur sjutton skulle vi ha överlevt senaste året utan Carl?!
Tillsvidare är vi alltså utan vatten. Pelle tog den upptinade audin (äntligen frisk igen) in till stan igen för o handla vatten på flaska så vi kan göra välling och sådant. Så ja vi överlever och det är skönt att även audin gjorde det. Volvon har ju dock trasig fläkt och att lämna in den lär kosta minst 2000 fick vi reda på idag. Ja och sen är det ju kylaren också, dem ska få kolla på den så får vi se vad diagnosen blir... Usch o fy vad saker kostar, kan väl glömma en resa framåt våren. Alla pengar får vi lägga på hus och bilar.... Som om operationen inte var nog!

Och det halsonda jag har oroat mig för börjar redan bli bättre :) väldigt gott!
Men insåg idag att när jag ringde så sa hon att det preliminära datumet för min operation var den 11e. Jag tog för givet att det var då det skulle bli och tänkte inte mer på att hon sa preliminärt. Nu har jag fortfarande inte fått kallelsen och jag börjar oroa mig för att det ska ha blivit ändrat. Jag som är helt inställd och börjat peppa mig själv o alla planerar runt detta... Skulle nog bli rätt knäckt om det blir ändrat nu och jag måste vänta längre och ställa in mig på något annat. Blir skakis i kroppen av o tänka på det, precis som alltid då operationen kommer på tal.

Promenaden idag blev för övrigt inställd då det snöat sjukt mkt idag och jag bara inte ville ut o köra i en bil utan värme i detta snökaos. Sen konstaterade jag o Emma att det inte är så mysigt att gå massor i detta snöväder iaf. Så vi gör ett nytt försök imorn. Pelle måste ändå jobba ikapp nu så jag kan promenera imorn kväll om vädret riktar upp sig.

Mycket skit nu, känns som att allt som kan gå fel går fel. Hoppas det vänder innan operationen!

3 kommentarer:

Leijona sa...

Attans att ni har sån otur med huset! :( Nu får det minsann vara nog!
Klänningen fick jag av Maria som jag hjälpte på bröllopsmässan. Hon är florist och trollkarl/kvinna(?)/ballongskulptör :) Är på praktik hos henne :) Allt är bra med oss förutom att jag har en brutal nackspärr som inte vill försvinna :( Hur är det med er då?
kram kram!

Pernilla sa...

Tråkigt att huset bara ska krångla! :(
Håller tummarna för att de inte ändrar datumet för dig nu ;)
Kram

Fredrika sa...

Efter regn kommer solsken...kram!