lördag, februari 06, 2010

Innelördag!

Ja jag blev avbruten mitt i mitt inlägg tidigare men dagen har varit bra. Lagom dag med familjen utan någon överdos alls av varken frisk luft eller motion, jag har faktiskt varit inne nästan hela dagen. Men det har känts skönt att kunna vara hemma och ta det lugnt utan något större ansvar för barn och sådant.
Såg en dokumentär om människohandel o kidnappningar i Kina, är sjukt glad jag lever i Sverige! I Kina hade jag kunnat bli såld som barn eller som fru i tonåren. Folk säljer sina barn om dem har ont om pengar. Ja jag vet detta är väl ganska vinklat och folken där är sjukt mkt fattigare än man kan bli i Sverige men gud så hemskt! usch ja jag är tacksam över lilla landet lagom ändå!

Imorgon blir det fjällastugan skulle jag tro och sedan imorn kväll åker svärmor och svärfar hem. Svärmor återkommer på fredag för att hjälpa Pelle med barnen under helgen :)
Nästa vecka har nog löst sig rent praktiskt nu tror jag. Känns skönt att jag inte behöver fundera över det inne på sjukhuset. Anna-Lena ställer upp till max med barnen och sedan ställer ju familjerna upp, även vänner har erbjudit sig. Tur man har så bra folk runt omkring sig!

Kvällen idag verkar lugn, alla sitter vid varsin burk. Vi tar väl en fika ihop om en stund och sen kanske jag o Pelle tar o spelar en stund.

I övrigt har jag börjat längta efter onsdag och torsdag, denna väntan är ju olidlig! Kan det inte bara få bli överstökat nu?! Men dem dagarna är väl här snart nog utan stress i guess.

Bilder och sådant från senate dagarna har jag itne orkat lägga in, i allmänhet är jag lite trött på datorn!

Inga kommentarer: