lördag, januari 01, 2011

Tankar kring flytt

Tycker inte jag gör annat än o plocka här hemma, sen vänder man ryggen till o så ser det likadant ut igen. men idag har iaf övervåning, kök o garage fått sig en uppfräschning. Borde vara okej inför visningen, med viss undanplockning och ytstädning såklart.
Det är så dumt för när man får undan prylarna så inser man hur fint man egentligen har det och då kan jag inte låta bli och undra varför vi ska sälja?! Jo för att komma närmare familjen, jag känner att det är rätt, min familj känner att det är rätt. Helt plötsligt är alla engagerade i att vi ska hitta något och jag har fått en helt annan kontakt med min bror. Så ja det är rätt. Men jag skulle vilja ta med mig huset, tänk o bara kunna lyfta upp huset på en lastbil och köra det till en tomt i Stenungsund, that would be perfect! Men som med allt annat så kan det inte var så lätt. Nej, så nu får vi hoppas att vi kan hitta ett bra boende där vi kan trivas och dessutom fixa ekonomiskt. Jag hoppas det kommer lösa sig och jag tror att det kan lösa sig! Nödlösningen som jag ser det är att vi lånar mamma o Lasses lägenhet när dem flyttar ut till Skåpesund och får till Oktober på oss att hitta ett boende. Men har inte ens pratat med dem om det.

I övrigt så vill jag börja plugga men ekonomiskt är det inte så bra nu så får kanske leta fram något jobb tills ekonomin ser ljusare ut... Alltid skjuta sin dröm på framtiden...
Tanken just nu är o försöka komma in på förskoleutbildningen. Alla har sagt att det vore nåt för mig och innan har jag avfärdat det, men ju mer jag funderat på det, desto mer tror jag att det vore perfekt för mig :) Ibland tar det lång tid innan man själv inser det som andra redan sett så länge.

Inga kommentarer: