måndag, januari 17, 2011

Gräs

Jag trodde inte jag skulle bli så glad över att se åkrarna igen, gräset, leran, vägen men jo jag är glad! För en stund sken solen och jag kunde se allt detta och just då kändes det som om varmare och ljusare tider faktiskt var på väg. Sen tittade jag i almanackan och insåg att det bara är mitten på januari och chansen är rätt stor att ny snö kommer komma och faktiskt ligga i sådär ytterligare 2 månader... Fast jag gillar snön, men jag gillar sommar o värme mer :)

En annan sak är att jag läste ut min bok idag, den trögaste boken jag läst på mycket länge! Känns skönt att ha tagit mig igenom den och att få påbörja någon ny bok! Ska se om jag har något intressant på hyllan, har väl iaf ett tjugotal olästa böcker. Men snart får jag börja prenumerera igen så jag får fortsätta läsa :)

Mmm och så har det halsonda slagit till med full kraft... Ingen vattengympa för mig idag, får spendera kvällen med varmt te med honung.

Inga kommentarer: