söndag, januari 23, 2011

And again



Tjatig idag, men massa som rör i huvudet ikväll.
Jag satt o pratade med barnen innan för vi skulle gå ut o testa på Jamies nya cykel nu när snön är borta. Och då nämde jag att om vi får huset vi vill så kan vi cykla till mormor, morfar och morbror och bara tanken gjorde mig så lycklig. Helt plötsligt var jag tillbaka i min egen bardom fast med mina barn, Stenungsund, sommar o cyklar :) Jag ser bilderna i huvudet och det framkallar ren lycka, så nu vill jag ännu mer bo där mitt i smeten med närhet till familjen så ungarna kan uppleva den där lyckan som jag själv minns!
Och Jamie hanterar sin tvåhjuling med stödhjul som en kung och Alex har idag bevisat för mig att han faktiskt kan trampa fram sin trehjuling även fast han är lat o vill att mamma ska putta :P Det var kul o se dem men nu vill jag gärna bo någon stanns med gångvägar så dem slipper cykla fram o tillbaka på uppfarten bara :)
Och apropå det så kommer här ett kollage med bilder från cyklingen, från fiolstunden häromdagen och våffelätandet i onsdags :)
Klicka för större bild.


Som jag precis nämnde för en vän så känns det som jag står på stället o trampar just nu, jag ser ingen anledning till o fixa o göra i ordning här i huset nu när vi ska flytta men jag vill heller inte packa ner saker i lådor förrän jag vet vart vi hamnar för den här gången ska vi planera packandet efter uppackandet, för att förenkla hela flytten! Blir det inte denna lägenheten så får vi kanske låta bli o tänka så men än så länge finns möjligheten till att planera.
Så jag är väldigt rastlös nu, i vanliga fall städar o grejar o fejar jag när jag är uttråkad, men nu ser jag ingen anledning till det... så nu sitter jag bara o blir irriterad på mig själv. Sen avstå från serien som jag egentligen vill se gör mig ännu mer rastlös... Men det är för det bästa.
Att dessutom inte veta vad som händer på hela morgondagen är jävligt drygt, inget o se fram emot...

Nä åter till filmen!

Inga kommentarer: