onsdag, januari 05, 2011

första, andra.... Såld, till mannen med hatten...

Oj oj här har hänt grejer idag!
Dem som var o kolla på huset igår la imorse ett bud på en miljon, som vi inte accepterade. Vi har ingen brådska här ifrån så vi ville inte ta något under utgångspriset. Eftersom vi hade en andra inbokad visning imorgon också så sa dem att dem kunde lägga utgångspriset men att dem isf ville se huset igen, helst innan visningen. Så dem fick komma idag på dagen. Dem var jättetrevliga, far och 15årig son, och när vi gått igenom ut och insidan så la dem utgångspriset. Vi avvaktade o lät mäklaren ringa hon som bokat sig för visningen imorgon för o se hur intresserad hon va egentligen. Hon verkade inte jätteintresserad så vi accepterade budet! Imorn skriver vi kontrakt och huset är sålt, bara så där! Och vi har ingen stans o ta vägen... har talat med mamma o deras lägenhet finns som backup under sommaren. Men mäklarna tror att bostadsrätterna kommer börja droppa in mer o mer ju närmare våren vi kommer och vi har redan några stycken vi ska kolla på. Dock känns inte priserna helt hundra på dem men är iaf värt o kolla runt. Kommer nog lösa sig, men lite orolig är jag ändå... Jag menar man kan ju inte låta bli, jag har ju barn som måste få en trygg miljö så snart som möjligt!
Och en annan sak,ni som bor i Stenungsund och hör något om lediga jobb, hör av er!
Ja så jag fick väl en mindre chock idag eftersom det gått så jäkla fort... Men så kom Emma hit ikväll o vi har talat och jag har hunnit smälta det och det känns ändå så bra. Sörjer inte huset så mkt längre, för har sån fokus på o hitta ett nytt. Jag vet att dem som köper kommer behålla det mesta vi gjort bortsett Alex rum plus förverkliga ett par drömmar vi har haft med huset så det känns bra!

Inga kommentarer: