söndag, januari 30, 2011

Sista dagarna

Har vart lite glest i bloggen dem sista dagarna då jag i stort sett tog mig ett par datafria dagar :)

I Fredags åkte vi först hem till min mormor på besök. Det är alltid lika härligt o se barnen med henne :) Jag o Alex fick gått en sväng till affären för henne och så blev det fika. Sen var vi tvungna och åka vidare mot Stenungsund och barnens mormor. Jag skulle ju på intervju så barnen skulle få vara där undertiden!
Intervju gick bra, jag ska få köra en introduktion nu om ett par veckor och sedan om det känns bra så kan jag börja hoppa in :) Så vart ju inte avancerat o få det jobbet, och jag tror verkligen att det kan passa mig bra!
När jag var klar där så åkte mamma, jag o barnen på en shoppingtur. Första stoppet blev tapeter, fondväggar till samtliga sovrum + tapeter till köket för 281kr!! Javisst, 31kr rullen fick jag tapeterna för pga rea och sedan HSB rabatt på det! Helt fantastiskt!
Sen så åkte vi o handlade mat o åkte hem o lagade maten. Senaps marinerad kyckling med svamp, lök o lite annat smått o gott var helt ljuvligt gott!
När maten var uppäten så var det bara o natta grabbarna för tiden hade hunnit bli efter åtta. Med Lasse på Herrmiddag och Pelle i sthlm så blev det en härlig tjejkväll bara jag o mamma med massa prat och skratt :)

Igår Lördag blev det efter frukost osv en sväng på torget där jag utnyttjade ett presentkort på Cubus o killarna fick varsin tröja och jag ett par solglasögon :) Vi gick på Lindex oxh dem hade rea på mössor + ta 2 betala för 1. Ni som känner mig vet att jag är lite tokig i mössor så ni kan ju förstå att det blev 4 mössor till killarna :P Men 60kr för 4 mössor är ju inte helt dåligt :)
Efter torget började jag känna att vi var lite ivägen hos mamma så vi drog oss ner till tvn o satte på en film. Jag somnade och sov en timma medan ungarna åt godis och såg på film.
Men så kom äntligen Pelle med bussen från Sthlm så vi kunde åka hem :)
När vi kom hem så la vi ungarna och fixade sedan lövbiff o klyftpotatis till middag och hade en myskväll framför tvn!

Inga kommentarer: