onsdag, december 22, 2010

Tisdagen före jul pysslar jag med...

Dag 6
Så förutom dåliga nyheter igår så hade vi en bra dag.
Vi begav oss iväg på julklappsinköp! Först svängde vi förbi Bauhaus innan det blev Farsta centrum. Vi är nu nästan helt klara med julklapparna. Endast 2 kvar, 3 om man räknar Pelles till mig ;) Men Pelle kan ge mig en kram o så är jag nöjd för jag fick ju finaste födelsedagspresenten ever!
Och när vi skulle äta lunch i Farsta ringde Pelles morfar och frågade vad vi gjorde och jo han ville också äta lunch i Farsta. Så Pelle åkte o hämtade honom och sedan bjöd han hela gänget på lunch o det tackar vi för! Det var trevligt även fast nyheten om bostadsrätten damp ner då så man var kanske inte på bästa humöret.
Efter att ha handlat klart på Farsta och lämnat av Bengt hemma hos sig så stannade vi i sköndals Centrum för o handla lite mjölk och en julgran. En av dem sista julgranarna dem hade fick vi, hyfsat fin iaf.
Sen hem o fixa lite innan farmodern kom hem så vi kunde åka iväg igen, denna gång utan barn. Hong som fyller år idag har vi tradition o gå ut o äta med o fira så vi träffade Hong o Thomas på en restaurang. Det blev en trevlig middag med goda vänner och sedan bio. Thomas valde bio så det blev Tron. En film jag nog aldrig hade valt själv, knappt ens om den gick på tv men den var rätt hyfsad. Lite för mkt sci-fi till o med för mig. Men killen som hade huvudrollen var snygg så det gjorde inget :) Sen såg vi den i 3D i "lyx" stolarna så det var en härlig upplevelse. Men man är inte vacker i dem där glasögonen :D
Well det var en härlig kväll med fina vänner, synd bara Fredrika vart sjuk.

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Vad tråkigt med bostadsrätten :( Men det kommer nog nya chanser för er ;) Hoppas ni får en god jul i stockholm! Många kramar!

Fredrika sa...

Ja usch va tråkigt det var att jag var sjuk! :-( Men ni verkar ju ha haft det trevligt ändå ;-) Tur det! Jag hoppas verkligen vi hinner ses innan den lilla inte är kvar i min mage längre :-) Kramar till Er med önskan om en riktigt God Jul!