onsdag, december 08, 2010

Ack så trött

Så sjuuukt trött idag att jag börjar undra vad det är med mig! Jag fick faktiskt sova till halv nio så kan inte klaga på det... Så har väl inte fått gjort hälften av det jag hade tänkt mig under dagen men jag har iaf tagit mig igenom den.
Pelle var hos tandläkaren imrose o under tiden hade jag tänkt baka med barnen. När han kom hem vid halv elva satt jag fortfarande o slöade o barnen fick roa sig själva.
Men tog o ryckte upp mig o gjorde lite mozartkulor med barnen när Pelle hade kommit hem. Sen så fixade jag lite lunch innan jag dog igen medan jag lyssnade på när barnen bråkade o Pelle blev mer o mer irriterad över att inte få ordning på sin o Alex packning. Till slut fick jag nog o organiserade upp Pelles packning och så for vi in till Lysekil. Tror ni inte biljävlen skakar så det kändes som man hackade tänderna... Troligen snö sa Pelle o tog sin väska o Alex o gick till bussen. Sparkade lite på hjulen o åkte till ica med Jamie. På vägen hem skakade bilen fortfarande men vi var inte rätt klädda för o kolla det där så vi gick in. Då dog jag framför tvn medan Jamie pusslade bredvid mig.
Nu fick jag ryckt upp mig igen för o gå ut o kolla så hjulen satt på plats. Röjde ur hela bagaget för o försöka hitta rätt verktyg bara för att inte fatta hur man öppnade upp till där verktyget skulle ligga... Blev till o knacka på hos grannen som så snällt kom ut och hjälpte mig! Vi har ju världens bästa granne! Han drog i muttrarna o kollade efter is. Muttrarna satt som berget o vi hittade ingen is. Så vi provkörde, bara lite skakningar men mkt bättre så diagnosen blev att det bara var is som orsakade det. Då kan jag leva med det! Bara det inte är farligt liksom!
Så nu vågar jag köra till jobbet imorgon bitti som planerat, ja för det blev så att jag fick tillfälle o jobba även imorgon. Kommer jobba 6:45-13.30 så blir upp tidigt tidigt imorgon! Men vem vet, jag verkar ju ha blivit gammal o börjat bli tröttare om jag sover längre än åtta... Så kanske bara bra o få gå upp 5.30... Tänker iaf duscha ikväll för o tjäna lite tid imorgon!
Efter jobbet imorgon planerar jag o fixa ihop pepparkakshuset jag o Jamie köpte material till idag o sen kanske baka ett bröd eller bullar. Juliga bullar vore väl najs! Vi får se :) Man ska ju ha energi till det också!
Och fredag har jag nog bestämt att det blir bio i gbg o sen Ikea, behöver verkligen en lampa i trappan och en stol till Alex. Så varför inte passa på då vi är i gbg?! Och skönt o slippa ha med både Alex o Pelle iaf :D Jamie är det perfekta sällskapet på Ikea! Uppmuntrad av bio kommer han inte klaga ;) Men ska försöka hålla mig i skinnet o bara köpa det vi behöver!

Inga kommentarer: