lördag, december 18, 2010

Irriterande lång Lördag

Dagen gled förbi i ett surr av irritation. Men jag tog mig en enrgidryck, huvudvärkstabletter o en macka o tog sen tag i granen. Barnen blev glada och man kan se att vi har små barn då dem flesta kulorna hänger i nedre delen av granen. Alex hängde 5 kulor på samma gren, men där fick jag styra upp lite :P Den är verklige jättesned men det struntar vi i, det är ju en del i charmen med riktigt gran. Förvisso brukar plastgranen också bli sned men då är det mest störande :)

Annars har tankar på flytt och nya huset uppfyllt mitt huvud. Ju mer jag tänker på det desto gladare blir jag! Vi pratar om det och planerar hur nya boendet men någon stans i mitt huvud finns hela tiden tanken att vi måste ju faktiskt få sålt detta hus också. Borde inte vara så svårt tycker man, jag vet att hade jag sett detta hus i detta skick hade jag gärna betalt det pris vi begär. Men så är det ju jag o Pelle som renoverat upp det också... Men tycker ändå det är rätt neutralt renoverat så borde ju gå hem hos fler! Mäklaren tyckte att det vi hade renoverat hade vi gjort riktigt bra (hon sålde det till oss så vet ju hur skicket var innan) och det känns ju väldigt kul o höra!
Men är i vilket fall svårt o vara fullt ut glad över nya huset då man har en rätt stor sak som måste fixa innan det är hundra säkert... Men vi kan ju inte låta det stå stilla utan vi planerar var möbler ska stå och vilka vi ska skänka/sälja. Jag vill rensa ut ordentligt denna gången! Bort med alla möbler vi inte använder, varför 17 ska förråden vara fulla med sånt?! Och vi har nog 10-15 kartonger med grejer vi inte använder. Endel böcker men också massa skräp som man bara varit för lat för o ta hand om o ist flyttat runt på... Den här gången får det bli till o kasta det! För vi kommer inte ha samma förrådsutrymme som som vi har idag i nya huset.
Sen kommer vi kasta 2 skrivbord som vi troligen inte får ihop igen pga att gängorna försvinner mer o mer för varje flytt man gör. Bäddsoffan finns det ingen bra plats för så om någon vill ha en sådan, let me know!

Imorgon kommer Johan hit o fikar, ska bli trevligt! I övrigt får jag nog städa och börja plocka inför färden till sthlm! Sen måste ungarna få komma ut o leka lite, kanske kan övertala Pelle o ta dem till pulkabacken, vem vet, Johan kanske vill med ;) Själv avvaktar jag pulkabacken tills vi faktiskt har en pulka o inte bara snowracer! Fast Alex åkte snowracer själv i garagebacken häromdagen o tyckte det var hur bra som helst så det kanske räcker :)

Måndag ska vi var i ucklum vid tre så innan dess blir det packning o förberedelser. Lasse har lovat o ha barnen medan vi skriver kontrakt o när det är klart bär det av till sthlm! Vi kommer nog rätt sent upp men det är bra, då kan barnen sova mkt i bilen!

Nu ska jag se lite serier o sen kanske en film, om det nu går nån bra... Om inte annat påbörjade jag en bok förut så kan ju engagera mig lite i den också :)

Inga kommentarer: