fredag, december 17, 2010

Panik o goda nyheter

Dagen idag har varit minst sagt intressant.
Började med godkänd besiktning vilket alltid är bra :)
Sen så fick jag en stund med Sandra på msn innan mäklaren kom för o värdera huset, trodde jag... Well vi gick igenom huset o hon antecknade. Vi pratade lite och sedan började hon prata om o fota och att vi skulle skriva på att vi ville att hon skulle sälja. Jag visste inte att vi skulle behöva fatta detta beslut redan idag så paniken kom krypandes... Så ist för o skriva på bad jag om en liten paus, städade upp i huset så att hon kunde fota. Så hon fotade och när det var klart så skrev vi på papperna... Min tveksamhet stannade kvar men ekonomiskt var detta rätt steg o ta så var bara o svälja och se framåt.
När mäklaren hade gått så åkte jag o barnen hem till Emma o hennes barn för en lekstund. Undertiden ringde Pelle banken och fick klartecken på att lägga nästa bud på radhuset så han gjorde även det. Budet accepterades och vi ska skriva kontrakt på måndag!
Och nu känns hela baletten med o sälja huset hundra gånger bättre! Så nu är det bara o hålla tummarna för att någon vill köpa vårat hus, gärna till rätt pris eller mer ;)
Nu tittar jag på bilderna o fantiserar över hur vi ska inreda, och det slog mig hur nära vi kommer ha till min familj! 5minuter och vi är hos pappa, 10 och vi är hos mamma, 7 och vi är hos brorsan :D O så vänner inom samma radie.
Jag tror att detta kommer bli bra, det kommer passa oss bättre. Och dem viktigaste vännerna vi har här i staden har vi pratat med och dem finns ju kvar, kommer bara krävas lite mer planering för o ses. Så ja, det känns bra. Nu måste bara huset bli sålt inom rimlig framtid så att säljaren av radhuset inte väljer att gå vidare o lägger ut det på hemnet igen.
Här kommer länken till bostadsrätten http://www.hemnet.se/beskrivning/1071935?r=3 men våga bara inte bjuda över oss ;)

Inga kommentarer: