fredag, december 03, 2010

Fredagsmys!

En härlig fredag har vi här men nu är jag såå trött, fick ta mig ur soffan o sätta mig här eftersom jag höll på o somna. Jag är ingen sådan människa som kan somna kl åtta o sen sova hela natten, nejdå, då skulle jag vakna vid tio o var aspigg ist... Så försöker hålla mig vid liv.

Barnen firade in fredagen med att sova till halv nio, mycket välkommet! Så hann bara med lite tv idag innan man fick ta tag i o städa huset. Hade tänkt hinna med o skura huset men tiden rann iväg då barnen skulle "hjälpa" mig o dammsuga ;) Sen blev det in till stan där vi handlade lite på bokia, gick på biblan o lånade massa böcker till killarna o läste en härlig mamma mu bok, men muuuuu Kråkan ;) Sen gick vi till parken o lekte, rutschkana med snö i går väldigt fort, även jag åkte några vändor :D Pelle var på sjukgymnastik o akupunktur medan vi var inne i stan så när vi vandrade till ica kom även han dit så körde vi en veckohandling innan vi åkte hem o åt.
Jag har verkligen umgåtts med barnen hela dagen, vi har lekt massor och det har varit härligt :) Jag behöver sådana dagar även fast jag är helt slut nu :)

Imorgon ska vi ha födelsedagsmiddag för Pelle som fyller år på Söndag med Carl o Vicky, han tyckte det var lite lagomt :) O det tycker jag med!
På Söndag ska vi nämligen iväg till sundet då det är den årliga julmarknaden på pappas jobb då man pysslar, äter jullunch och träffar tomten. Jättemysigt och jag har varit där nästan varje år i mitt liv. Det är sån där målstolpe mot jul :) Efter det ska min pappa bjussa på middag o så ville mamma o Lasse att vi skulle titta förbi. Så blir inget direkt kalas för Pelle just då.

Nästa vecka så blir det jobb på Tisdag kväll.
Onsdag åker Pelle o Alex till sthlm medan jag o Jamie blir kvar hemma.
Torsdag eller fredag hade jag tänkt ta med Jamie o gå på bio! Lite mamma o Jamie mys och så passa på o göra något vi inte kan göra med Alex. Får se vad mer vi hittar på, Jamie vill gärna åka o bada eftersom jag o Alex gjorde det när han var med pappa till sthlm :P

Idag när jag spelade wii med killarna så utbrister jag "nu vinner vi snart" och då kastar såklart Jamie mina egna ord i ansiktet. "men mamma, det handlar inte om att vinna, det handlar om o ha roligt" :D Söta underbara unge!
Älskar mina barn så himla mycket!

Inga kommentarer: