torsdag, december 30, 2010

Året 2010

Imorgon är det nyårsafton och sedan börjar ett nytt år.
Jag tänkte sammanfatta året som gått lite grann...
För mig har det varit ett tungt år, både fysiskt och psykiskt.
Jag började året med en hjärtoperation som gick över all förväntan! Men återhämtningen var smärtsam och långsam, men jag tog mig igenom det och at the end of the day så mår mitt hjärta mycket bättre och det är det viktigaste!
När det värsta efter operationen började klinga av så kom sommaren, livet såg ljust ut då Pelle fick ett jobb i början på sommaren vilket såg ut att innebära dubbla inkomster mot vad vi haft innan. Men som med allt annat så måste något gå fel när något annat går rätt, så vi tappade dem viktigaste dealerna i företaget och mer än halverade vår inkomst i företaget.
Juli kom och en regnig dag i gbg kraschar jag mitt knä, igen... Ambulans till Mölndals akut där jag får kryckor och remiss till läkare på Uddevalla sjukhus.
Utredningen av knät har fortskridit under hösten och det har konstaterats att korsbandet i knät är av plus att jag har en skadad menisk.
I september dränerar vi runt huset och trots att det blir dyrare än tänkt så känns livet rätt okej. Så får Pelle sparken pga att företaget inte har råd o ha honom kvar... Ekonomin kraschar rent ut sagt. Så jag får avsluta mitt företag och sätta mig som arbetslös för att få in lite pengar. Pelles företag drar in en liten summa men inte tillräckligt för att hålla oss på fötter så Pelle börjar spela poker igen. Vi är nu i slutet på december och vi har hunnit med ett missfall här under hösten också. Vi har hankat oss fram ekonomiskt med stöd från familjerna och bestämt oss för att sälja vårt hus. Vi har blivit avlurade bostadsrätten vi skulle köpa och står vid eventuell försäljning av huset utan hus som det ser ut nu. Givetvis kommer det lösa sig på ett eller annat sätt. Men det här året har helt enkelt inte varit vårat år. 2011 kan enbart bli bättre!

Inga kommentarer: