tisdag, mars 10, 2009

Tisdag, andra akten.

fortfarande helt väck i skallen. Stackars Alex verkar må ännu sämre nu, han har ingen feber men misstänker han har lite ont i öronen. Han skrek i över en timma förut hel hysteriskt. Sen fick han efter inrådan från svärmor näsdroppar och en alvedon supp o lite mat o sen slocknade han som ett ljus. Han har hela dagen varit väldigt trött o gnällig. Nu har han stensovit i ca 2h vilket är väldigt skönt. Både Pelle o jag har såklart dragits med huvudvärk idag, så typiskt det är så dem dagarna barnen är sjuka o skriker extra mycket.

Annars idag så har det blivit en korvstroganoff tillagat, jag har kört på mördarmaskinen och gjrot mina vanliga övningar med hantlar o sit-ups. Sen har jag även tvättat, har fortfarande tvätt kvar i tvättstugan som jag ska hämta när Pelle kommer in med Nalle.

I veckan hade jag tänkt ge mig på att göra en kycklingsoppa, någon som ahr något reccept o dela med sig av? Jag vet bara att jag vill ha kyckling i, i övrigt har jag itne funderat mer. Vet vi åt nån god soppa hos sandra, tror det var kyckling i... hmm?

Imorn tror jag att jag ska försöka få tummen ur o få lagt in dem nya bilderna jag tagit på sistonde. Har slöat till mig vad det gäller fotografering o framförallt vad det gäller o lägga in dem på datorn.
Ska göra 2 canvastavlor med bilder av barnen nu idagarna hade jag tänkt. Alltså beställa på extrafilm, dem har ett erbjudande att man kan göra 2 o bara betala för en. o vi har pratat om det i över ett år att vi ska göra det. Blir en på varje pojke, bebisbilder. Ska bli mysigt o sätta upp på väggen sen :D

Åh vad jag längtar efter o flytta till huset, till nyrenoverat kök o badrum! Mindre än en månad kvar tills vi får det!!! Yes!

Inga kommentarer: