torsdag, mars 12, 2009

Sorterat papper...

Idag känner jag mig duktig!
Har jobbat lite mer på mitt lilla projekt o sen så har det blivit pyssel här hemma.
Fick ringt försäkringskassan eftersom jag inte fått mammapeng sen i januari så ville veta varför. "Det är betalt till sista december o du har bara ansökt till sista december..."
"Jaha jag trodde jag hade ansökt till sista december 2009"
Tysnad
"ja det har du ju gjort, vi skickar pengarna med en gång, nån här som fyllt i fel..."
Tur man kollar kontot då o då annars kanske jag hade blivit lurad på dem pengarna o ändå försuttit mina föräldrardagar... Ingen ordning alls på den där jädra försäkringskassan!
Sen idag så kom vårt paket med kontorsgrejer så jag satte igång o sortera alla papper eftersom pärmarna anlänt då. Pelle hade väldigt mycket papper på sitt skrivbord... har tagit mig halva dagen fram till nu typ... med endel avbrott iofs eftersom vi lagat mat o ätit, tagit hand om gnälliga barn osv.
Blev aldrig någon kycklingsoppa, fick ju aldrig något tips av er eftersom ni är värdelösa på o kommentera och jag hade noll inspiration... Blir någonsorts kyckling imorn till middag ist, ska bli gott :) Hehe sitter här o snålvattnet rinner, jag är hungrig igen. Tror jag ska äta resten av pannkakorna. onyttigaste maten i veckan typ och ingen träning, bra kombo...

Glöm inte o lämna lite spydiga kommentarer om mitt liv nu då ;)

1 kommentar:

Leijona sa...

Stek kycklingfiléer om det nu är fallet. I bitar, inte så fasligt stora. Blanda i creme bonjour vitlök eller någon annan god smak. och lite matlagningsgrädde också för att få mer sås. eller mjölk för en nyttigare variant :) hacka ner paprika och servera med ris! hur gott och enkelt som helst :)