torsdag, mars 05, 2009

Beställt kök!

Idag har vi beställt vårat kök!! Det blev dyrare än vi hade tänkt oss men det är inklusive vitvaror, skåp, luckor, ja typ allt... Är så många detaljer man inte tänker på. och vi hade först inte tänkt oss att köpa diskmaskin på Ikea eftersom vi redan har en men vi har bestämt oss för o sälja den vi har ist så vi kan få en intergerad diskmaskin också. Tror köket kommer bli jättebra! Nu måste vi bara bestämma oss för färg på väggarna, kakel o golv... Ja det är så mycket o tänka på när man renoverar! Så budgeten är spräckt, får nog fundera på ifall vi ska låna lite mer... Men vi har iaf beställt någorlunda billigt i jämförelse med folk som beställer riktiga märkes designers kök. Men viktigast av allt är att vi gillar det o kommer att trivas med det!

Jahapp nu vann Pelle en poker turnering o i priset var det en betald större turnering i Riga i maj... Han har redan en turnering i Portugal i maj som han ska på... jätteroligt för honom, vilka upplevelser men sämre timing hade ju inte gått o få!
Men självklart ska han åka, 2 förbetalda resor o turneringar är ju världens chans för honom. Men om nån känner för o komma o hjälpa mig med lådor o barn i mitten av maj så är det bara o höra av er! Eller om nån vill låna Nalle... :D

Imorgon är planen att åka till Uddevalla o hämta Alex pass o sedan in på Torp för o kolla in tapeter och golv. Kanske även kakel till köket. Kan verkligen inte komma på nåt bra kakel till köket. Vill inte ha vitt men vet inte vilken annan färg jag vill ha. Pelle har ungefär lika bra idéer han...
Vill ha blåa tapeter i pojkarnas rum, o kanske grått eller grönt i vårat rum. Köket blir nog ljust, kanske creme eller aprikost kan jag tänka mig. Nån varm fast ljus färg...
Sen behöver vi måla lite i trappen... Oh hallen får väl göras om nu när vi beslutat oss för o göra badrummet sörre o därmed ta bort en dörr.
Ja det blir lite pyssel i huset...

2 kommentarer:

Maribel sa...

Ska jag vara ärlig så kan jag inte fatta att Pelle kan med att åka.Men det är kanske bara som jag tycker...
M.

Nathalie sa...

Jag fattar inte varför han inte skulle kunna med o åka? Det är ju världens chans o vi kommer ju inte flytta exakt den helgen. Bara lite jobbigt o vara ensam med barnen o hunden.