lördag, mars 14, 2009

Röjt på kontoret

Nu är kontoret rent, eller nej det är det inte, men det är renare, vilket inte var så svårt :D Eftersom det inte är färdig målat på den biten som Camilla o Rickard ska göra så har det itne varit så fint på kontoret. Bitvis är det fortfarande inte fint. Golvet ser inte klokt ut eftersom vi spillt färg överallt, men ska antingen slipas eller läggas klickgolv iaf, vilket år som helst nu då...
Har iaf gjort iordning i skyltfönstret, putsat fönstret, lagt in duk o ställt ens tor fin blomma o hängt våran "porr" ljusslinga. är inte så illa som det låter det där med porr ljusslingan, det är en ljusslinga med hjärtan bara :D Bara blivit det namnet av nån anledning här hos oss. Blev fint iaf, mkt bättre än dem där yngklinga småblommorna som stod där innan. Sen satte jag upp gardiner för o hindra insyn, känns dumt att dem ska titta in på allt skräp som ligger i ytterrummet. Blev riktigt bra allltihop. Sen la jag in dukar o satte upp tavlor o pysslad iordning där inne. Delade av rummen med gardiner också, blev mysigare än o se hela det stora omöblerade rummet. Fick också tömma ut sådär 10 tusen halvfulla cola burkar... Pelle är ingen höjdare på att dricka upp sina drickor som han tvunget ska ha :D Men nu är det iaf tillfällig ordning på kontoret. Ända till imorn då pelle går dit igen o smutsar ner ;) Jag har hög tro på hans förmåga o städa som ni hör!
Hela dagen har sprungit förbi. Gick upp strax före sex imorse med Jamie, det är aldrig skoj. men småsomnade i soffa tills pelle kom ner med Alex vid halv åtta. Vid tio så hade Alex äntligen somnat om i vagnen o Jamie satt o nickade till i soffan så bar upp Jamie till pelle i sängen o hoppades på en timmes sovning på soffan kanske. Men så fort jag somnat så vaknar såklart Alex o sen skriker han typ i 1½ timme...
Men vid tolv tysnar han o jag får tränat i 30 min. Pelle vaknar o sen vaknar även Jamie...
Efter en dusch går vi ut allesammans. först blev det en promenad sen gick jag o Jamie till parken medan dem andra gick till kontoret. Tog massa bilder på Jamie som dyker upp i bilddagboken nån dag...
Ja det var min dag det, blev ju rätt detaljerat :)
Imorn ska Pelle o jamie gå o bada med Carl o Maxim, det lär Jamie älska :) Sen ska vi fika ihop med Carl, vicky o Maxim dårå. Ska bli trevligt :)
Bjuder på 2 bilder på 2 söner i ungefär samma ålder, visst är dem lika :D



Jamie

Alexander

Och ps. för er kunniga lysekilare som redan fattat att ajg skrev fel o för alla er andra som det hade kvittat så heter det fjälla o inte slätta som jag skrev. har nu redigerat gårdagens inlägg också :D

Inga kommentarer: