fredag, mars 27, 2009

Hemma i sverige

Jahapp så var man hemma i Sverige igen. Rätt så skönt även fast det har varit roligt hos Sandra o Joachim. Men måste tillstå att det är rätt skönt att inte behöva fundera över vilket språk man ska prata. För Sandra faller ju det där naturligt men jag känner mig lite fånig när jag pratar engelska eller när nån tilltalar mig på holländska o jag står där som ett fån... Men jag överlevde och i slutändan så kändes det inte lika krystat att prata engelska med Joachim. Jag vet ju att jag kan engelska men skäms lite över min fula svenska brytning som kommer trots att orden låter så himla bra i huvudet :) jaja så kan det vara, jag är ju faktiskt svensk!

Resan hem gick bra. Joachim skjutsade oss till tågstationen och Sandra följde med oss in. Tur var nog det för jag hade nog varit hyfsat förvirrad annars! Sen fick vi köpt biljetten som dem i slutändan aldrig kollade på tåget så hade lika gärna kunnat låtit bli att köpa den... nåja...
Sen hade jag o Sandra en halvtimme att snacka bort vilket gick fort, och så var det dags att säga hejdå :( Ja jag har ju längtat hem och jag är glad att vara hemma, men hade gärna tagit med mig Sandra! Det är så enklet att umgås med henne, vi snackar om precis allt, funkar även irl inte bara på msn. Sen har vi dessutom så väldigt roligt ihop! Är himla tråkigt att vi typ kommer kunna ses typ 2 gånger om året... Känns som om vi kännt varandra alltid, underbart när det bara klickar sådär med folk :)

Iaf sen på tåget så tjurade Alex endel men sen fick han mat o så sattte jag honom i bärselen igen o då somnade han. Jag fick hjälp av en vad jag tror var fransman (han hade den där fransk-belgiska näsan) av tåget. Var inte så lätt o släpa av resväskan när jag ahde axelbandsväskan och Alex att bära på också. Bärsele är smidigt men man själv blir itne smidig, till o med osmidigare än o vara gravid, fast man slipper foglossning o att ständigt bli kissenödig :D
Sen var det skyltat hela vägen upp till avgångshallen så var inga problem.
Provade snabbincheckningen vilket inte var något problem men fick inget boardingkort till Alex, hade samma bekymmer då jag checkade in på Bromma. Så fick iaf vänta en evighet när jag lämnade min väska för att dem skulle få fixat det där. Vart ju ännu svårare för dem då dem inte förstod vad det stod på min svenska biljett...
Men det löste sig o jag tog mig igenom säkerhetskontrollen, smidigare denna gången då jag visste att bärselen osv skulle av. gick sedan o gjorde slut på mina sista euro, köpte smörgås och juice. Sen gick jag till gaten. Behövde inte vänta mer än kanske 20min vid gaten innan en kvinna från gatedisken kom o sa till mig att eftersom jag ahde en bebis kunde jag boarda tidigare så jag o ett par med en bebis fick komma på planet innan alla andra. Smidigt!
Sen på planet satte sig en dam som kan ha varit i 60års åldern brevid mig, en riktigt fiiiin dam. Inte gammalmodig eller så men väldigt välvårdad o översminkad, ny manikyr osv (läs snobbig). Men hon var trevlig och vi pratade till och från hela resan.
På Bromma blev jag mött av Pelles mormor o morfar o väskan kom rätt så snabbt o vi kom oss iväg. Sen körde vi till Sköndals centrum så jag fick handlat lite för o överleva tills dem andra kommer hem.
Och efter att dem lämnat mig på Semmelvägen så började det så smått snöa. Nu är hela världen vit... satans snö alltså! Jag vill ha vååår!
Jag har satt en tvättmaskin eftersom Alex kissade på min sista rena tjocka tröja och mina jeans... Och så har jag packat om lite grejer och roat en supergrinig Alex. Nu sover Alex och jag ska nog spendera kvällen framför tv:n!
Ha en bra helg, det ska iaf jag! återkommer säkert imorn.
Ciao!

1 kommentar:

Pernilla sa...

ja våren försvann här, tillfälligt hoppas jag...