tisdag, oktober 02, 2012

Yey!

Idag verkar det som Pelle säkrat vår ekonomi, ja alltså fått ett nytt jobb. Wii!
Enligt mig är det inget jätteupphetsande eftersom jag knappt begriper vad han ska göra och eftersom den fasta delen av lönen bara precis täcker våra utgifter. Men han har möjlighet till bonusar och det är bra. Naturligtvis är jag glad och lättad över att pengar kommer komma in men samtidigt känns det som att han hade kunnat få något bättre... Nå Pelle är nöjd så jag är väl det jag också. Jag är tacksam över att han är okej med att jag är hemma med barnen så länge jag vill. Pengar i överflöd är ju inte det viktigaste, bara vi har tak över huvudet och mat på bordet! Det är tiden med barnen väl värd även fast jag just idag gärna haft dagis några timmar så jag fick vara bara Nlie! Men kan ju bero på att Pelle var hemma först när barnen sov så noll avlastning idag...

Inga kommentarer: