torsdag, oktober 11, 2012

Lite av varje

Jag börjar bli lite uttråkad här, har låg feber, tillräckligt för att göra mig trött och klen men inte tillräckligt hög för att jag ska sova mig igenom dagen och kvällen... Har som sagt haft småprojekt under dagen och har troligen varit feberfri delar av dagen men ikväll sa termometern att den var tillbaka...
Jag har roat mig med ett hett bad eftersom jag misstänker lätt mjölkstockning i mitt amningsbröst då det är ömt och rött :( Men tror kanske inte febern beror på det då jag har ont i halsen och är snuvig också, plus att både Ida och Trine också åkt på feber... Nå dålig tajming att bägge kom samtidigt.
Att vara sjuk får mig också att längta hem till mamma och pappa endel, ni vet man känner sig liten och ynklig och vill bli ompysslad. Inte för att min man inte försöker, men när han spenderar halva dagen ute och lämnar en med barnen så har man lite svårt att känna sig ompysslad... Nå igår kom han hem med blommor och idag gick han o köpte favoritdrickan och favoritgodiset så helt illa är det inte :)
Så som ni förstår har mathållningen inte varit helt bra idag heller med godis, läsk och pizza... Men hey, är man sjuk så äter man det man får i sig! Tror jag får skippa lördagsgodiset på lördag dock ;)

Imorgon hoppas jag att jag är feberfri och pigg så jag kan komma ut lite. Jag hoppas även att spanjorerna och gibraltianerna slutar tjafsa så vi kan komma ut med bilen på Lördag som planerat. Vi behöver till Ikea då Pelle är i desperat behov av ett skrivbord och vi behöver lite annat småpill därifrån, och vi tänkte åka till carrefour o köpa på oss lite storpack och Lidl och köpa lite olika sorters korv :) Dock kommer vi bil även när pappa kommer hit så ikea är absolut viktigast. Jag hatar att allt i Spanien är stängt på söndagarna!
Och om ni undrar vad Spanien o Gib bråkar om så var det nån incident med spanska polisen som försökte arrestera någon på gibs sida gränsen häromdagen. Gib blev lite arga vilket resluterade i att spanjorerna fördröjer passagen över gränsen nåt otroligt så det är köer över halva Gibraltar för tillfället... Tja tror även bråket har utvecklats men är inte så påläst... irriterande är det iaf! Så länge det inte blir krig så...



Teletubbies, teletubbies.... jättekjam..! They are back.... Oh no!
Playtime
Being ill has its perks!

Inga kommentarer: