tisdag, oktober 11, 2011

Skola

Nu börjar jag märka att dem gör mer än leker i Jamies skola. Idag ville han visa mig siffrorna han kunde skriva och oj vad duktig han är! Märker också hur engelskan börjar ta sig in under hans skinn :) Han skrev en sak o jag frågade vad de var o han började räkna för sig själv o utbrister sen, SEVEN, det är seven mamma :) och hela tiden kommer det "se här, se här, six!" Han kan ju siffrorna på svenska också men det kommer ut på engelska då han undervisas på engelska. Han skriver annat också, bokstäver men han vet inte riktigt vad dem heter och alla kan jag inte helt lista ut vad det är. Men han är bara fyra och innan har vi bara övat hans namn i stora bokstäver så jag är imponerad! Nästa vecka börjar han gå till kl 15 tre dar i veckan, mammas stora kille! Men det här med skolan är inte felfritt, Jamie förstår inte ALLT och fröken verkar inte helt förstå det... Vissa saker som ska hända eller inte hända tar fröken enbart med klassen och eftersom Jamie inte hänger med på alla detaljer så är det mycket som både han och vi missar. Så måste ta upp det med fröken... Men på det stora hela så är skolan bra för Jamie och det är så kul o se honom utvecklas!!

Inga kommentarer: